کد خبر: ۲۳۹۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

پایداری: احمدی‌نژاد هیچ ارتباطی با ما ندارد

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی مبنی بر فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌‌نژاد تصریح کرد: ما هیچ ارتباطی با وی و تصمیم‌گیری‌های او نداریم و آنها خودشان باید پاسخگوی اعمالشان باشند؛ هر مسئولی در یک برهه‌ای وظیفه خود را انجام می‌دهد و ما باید از اشتباهات مسئولان درس بگیریم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس، حجت‌السلام ناصر سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری این جبهه که در دفتر آن برگزار شد با بیان اینکه یکی از اقدامات اخیر جبهه پایداری تنظیم مرامنامه این تشکل بود، اظهار داشت: ما در این مرامنامه اهداف، اصول و خط مشی جبهه را تعریف کردیم.

سقای بی‌ریا ادامه داد: تعریف ما از یک تشکل سیاسی فرهنگی همان صحبتی است که مقام معظم رهبری به عنوان کانال‌کشی برای هدایت فکری در جامعه مطرح کردند از این رو هدف پایداری کسب قدرت نیست بلکه رساندن جامعه به سطحی از آگاهی عقیدتی است.

سخنگوی جبهه پایداری با تأکید بر اینکه ما با این توانمندی در مسابقات قدرت نیز شرکت می‌کنیم اما هدف‌مان پیشبرد اهداف و کانال‌کشی عقیدتی است، افزود: اگر بخواهیم جبهه پایداری را در یک چارچوب تعریف کنیم باید بگوییم هدف آفرینش انسان‌ها برخورداری از حیات طیبه است و در جامعه فعلی نیز اطاعت از ولی فقیه امری واجب محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای صلاح آن در گرو مدیرانی صالح و کارآمد بوده و یکی از وظایف اصلی تشکل‌های سیاسی تربیت نیروهای کارآمد است. از این رو جبهه پایداری ضمن کانال‌کشی فکری و عقیدتی و شرکت فعال در رقابت‌های سیاسی در جهت حاکمیت صالحین حرکت می‌کند. سقای‌ بی‌ریا این موضوع را از کلیات اهداف شکل‌گیری جبهه پایداری برشمرد و یادآور شد: اهداف عملیاتی این جبهه نیز بر اساس فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی منطبق با فرمایشات امام (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری طرح‌ریزی می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به اهداف عملیاتی این جبهه به دمیدن روح فرهنگ اسلامی در کالبد سیاسی، خودسازی و تقوا پرداخت و ادامه داد: فعالیت برای تشکیل تمدن نوین اسلام، تقویت جنبه‌های فرهنگی فعالیت سیاسی، ارائه الگوی عملی برای فعالیت سیاسی اسلامی، کمک برای شکل‌گیری نیروهای سیاسی کارآمد و حمایت از افرادی که با این اهداف قرابت دارند از دیگر اهداف عملیاتی جبهه پایداری است و اولین اصل خود را در این راستا عمل به تکلیف بر اساس حجت شرعی قرار داده است.

سقای بی‌ریا با تأکید بر اینکه جبهه پایداری هیچگاه تعطیل نشده است، در پاسخ به سؤالی درباره زمان برگزاری همایش این جبهه گفت: هنوز تاریخ برگزاری همایش مشخص نیست.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا جانشین آیت‌الله خوشوقت مشخص شده است یا خیر، تصریح کرد: شورای فقهای جبهه پایداری متشکل از ۳ نفر است که بر تمام فعالیت‌های جبهه نظارت دارد و اگر درباره تصمیمی به ما تذکر بدهند ما موظف به تجدیدنظر هستیم لذا تأیید فقها برای مصوبات ما لازم است.

وی خاطر نشان کرد: عدم رسانه‌ای شدن اسامی شورای فقها به دلیل درخواست این بزرگواران صورت گرفته است و اینگونه نبوده که ما در این زمینه چیزی را پنهان کرده باشیم اما به هر حال جانشین آیت‌الله خوشوقت نیز مشخص شده است. سقای بی‌ریا در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر تلاش تندروهای اصلاح طلب برای القای شکاف بین جریان اصولگرایی و جبهه پایداری و حاشیه‌سازی برای دولت تصریح کرد: رابطه ما با دولت بر اساس خیرخواهی، نظارت، نقد و ارائه طریق است.

این فعال اصولگرا با تأکید بر اینکه قصد ما مقابله با دولت نیست، افزود: اگر انتقادی هم داشته باشیم کاملا طبیعی است و این اختلافات مبنایی یا روبنایی وجود دارد اما ما بر اساس اصول مرامنامه خود که منطبق بر اصول جمهوری اسلامی است ارزیابی و نقد می‌کنیم.

وی با تأکید بر این نکته که معنای تذکر، حاشیه‌سازی نیست، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جوانان حزب‌اللهی باید با مدیریت جهادی، کار فرهنگی خود را ادامه دهند و اگر نقطه ضعفی در مسئولان وجود داشت به رخ آنان بکشند. سقای بی‌ریا بر همین اساس یادآور شد: نقد دولت به معنای مخالفت و کارشکنی نیست و خود دولت نیز بارها گفته که ما از نقد استقبال می‌کنیم اما بحثی از منسوبین دولت تحمل‌شان نسبت به نقد کم است.

سخنگوی جبهه پایداری اضافه کرد: در مجلس طیف‌های فکری مختلفی وجود دارد که یکی از وظایف اصلی نمایندگان نیز رصد امور کشور است لذا اگر نماینده‌ای سؤالی را مطرح می‌کند این امر بر اساس خواست اکثریت پیش می‌رود و اگر تشخیص دهد که باید به نکته‌ای عمل کند هیچ کس نباید ناراحت شود. وی متذکر شد: برخی گفته‌اند که رئیس‌جمهور باید بتواند مجلس را منحل کند تا بتوانند حرکت مجلس را کند کنند که البته رئیس‌جمهور نیز با آنها برخورد کرد و گفت این افراد دایه دلسوزتر از مادر شده‌اند.

سقای بی‌ریا در ادامه در خصوص علت خروج کوچک‌زاده و رسایی از جبهه پایداری گفت: کسانی که با وجود جبهه پایداری مخالف هستند آرزوی خود را در قالب خبر مطرح می‌کنند لذا اینکه بعضی افراد از یک تشکل جدا شوند در همه تشکل‌های دیگر نیز وجود دارد و این به معنای آن نیست که تشکل در حال انحلال است. سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه ممکن است برخی مشاغلی داشته باشند که نتوانند همکاری کنند، تأکید کرد: این افراد که نام برده شد با جبهه پایداری همدل و همراه هستند و این جبهه به صورت پابرجا و مستحکم راه خود را ادامه می‌دهد.

وی افزود: آقایان رسایی و کوچک‌زاده دو سال است از جبهه جدا شده‌اند اما ارتباط آنها همچنان با ما برقرار است و آنان در حیطه خود نقش آفرین هستند هر چند که عضو شورای مرکزی محسوب نمی‌شوند. وی در خصوص فعالیت کمیته طلاب جبهه پایداری اظهار داشت: آن افرادی که در انتخابات با ما در ارتباط بودند، ارتباط خود را با ما حفظ کرده‌اند و فعالیت می‌کنند که البته نمود ندارد اما آنها برنامه‌های مختلف عقیدتی و روشنگری سیاسی دارند و در عین حال باید به این نکته توجه کرد که بخشی از اعضای جبهه روحانیون هستند که در حوزه نیز فعالیت دارند. سقای بی‌ریا در خصوص ثبت قانونی جبهه پایداری در وزارت کشور گفت: یکی از اصول این جبهه قانونگرایی بوده و ما از ابتدای شکل‌گیری هر اقدام را به صورت قانونی انجام داده و هیچ فعالیت غیرقانونی نداشته‌ایم.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: نسبت به قانون هیچ منعی در جبهه پایداری وجود ندارد هر چند سایر تشکل‌های مشابه ما نیز وجود دارند اما ما به مصلحت دیدیم که در وزارت کشور ثبت‌نام کنیم اما برخی تلقی کردند چون پایداری تقاضای ثبت‌نام کرده پس با آن موافقت نشده است در صورتی که ما هیچ مشکلی نداریم و مسئولان نیز نباید در این زمینه برای ثبت مشکلی داشته باشند چرا که ما همه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. وی در ادامه در خصوص وزن سیاسی جبهه پایداری خاطر نشان کرد: وجهه پایداری از ابتدا مردمی بوده است و همانطور که در انتخابات نیز ملاحظه کردید این پشتیبانی مردمی از جبهه وجود داشت و نتیجه آن نیز حاصل شدن رأی ۴ میلیونی در عرض یک هفته بود لذا جبهه از دل قدرت بیرون نیامده و کاملا مردمی است.

سقای بی‌ریا در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره دیدار این جبهه با آیات یزدی، مهدوی کنی و جنتی خاطر نشان کرد: ما با همه این بزرگواران ارتباط داریم و جبهه نسبت به آنها رویکرد خاصی ندارد و به همه بزرگان احترام می‌گذارد و مایل است ارتباط داشته باشد هر چند برخی ملاقات‌ها در سطح دبیر کل و گاهی در سطح یک هیأتی از جبهه انجام می‌شود و ملاقات‌ها بر حسب تشخیص جبهه صورت می‌گیرد. سقای بی‌ریا درباره ارتباط جبهه پایداری و دیدار با سعید جلیلی نیز گفت: ما با جلیلی ارتباط داریم.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی مبنی بر فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌‌نژاد تصریح کرد: ما هیچ ارتباطی با وی و تصمیم‌گیری‌های او نداریم و آنها خودشان باید پاسخگوی اعمالشان باشند؛ هر مسئولی در یک برهه‌ای وظیفه خود را انجام می‌دهد و ما باید از اشتباهات مسئولان درس بگیریم. وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد در صورت فعالیت انتخاباتی احمدی‌نژاد جبهه پایداری با وی همکاری کند، تأکید کرد: خیر چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.

سقای بی‌ریا درباره بحث ورود به انتخابات مجلس نیز گفت: ورود به مسئله انتخابات از الان زودهنگام است و ما این را از رهنمودهای مقام معظم رهبری گرفته‌ایم که ایشان تذکر دادند که فضای کشور نباید انتخاباتی شود لذا ما به این بحث ورود نمی‌کنیم و اگر هم در جلسات خصوصی بحثی صورت گیرد، مباحث خصوصی است. این فعال سیاسی در ادامه تأکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی با اساس نظام مخالفند و این به خاطر استقلال جمهوری اسلامی بر پایه اسلام است.

سقای بی‌ریا بر همین اساس به مطرح شدن حقوق شهروندی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: همه کارها باید در چارچوب قانون اساسی منطبق بر اسلام مطرح شود لذا دیدیم برخی در خارج از کشور از مطرح شدن بحث حقوق شهروندی اظهار خوشحالی کردند. سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: اگر بحث حقوق شهروندی ذیل پرچم قانون اساسی مطرح شود، خیلی خوب است اما در قانون عنوان شهروند قید نشده بلکه عنوان حقوق ملت آمده است لذا نباید کاری انجام دهیم که تداعی شود ما از اصول اسلامی دست برداشته‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین