کد خبر: ۲۳۹۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

سهمیه بنزین اردیبهشت‌ واریز می‌شود؟

گرچه 60 لیتر بنزین برای مصرف کنندگان در کلانشهرها چند روزی دوام ندارد و در همان اولین روزهای ماه سهمیه 60لیتری هر کارت سوخت پایان یابد اما با نزدیک شدن به پایان هر ماه ، کارت‌های سوخت منتظر سهمیه جدید خود هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آخرین لیتر‌های بنزین سهمیه‌ای فروردین در کارت‌های سوخت در حال اتمام است و کارت‌های سوخت منتظر بنزین اردیبهشت‌ماه هستند اما هنوز هیچ یک از مسئولین دولتی و نفتی کشور از تصمیم‌گیری درباره بنزین اردیبهشت‌ماه اظهار نظری نداشته اند.

گرچه 60 لیتر بنزین برای مصرف کنندگان در کلانشهرها چند روزی دوام ندارد و در همان اولین روزهای ماه سهمیه 60لیتری هر کارت سوخت پایان یابد اما با نزدیک شدن به پایان هر ماه ، کارت‌های سوخت منتظر سهمیه جدید خود هستند.

در حالی که بحث بر سر قیمت بنزین با نرخ‌های 800 و 1100 تومان به میان است، چگونگی سهمیه‌بندی و مصرف سوخت برای مصرف کنندگان نیز از جمله دغدغه‌های مردم شده است.

این روزها با گمانه زنی افزایش 24درصدی نرخ سوخت ، مصرف کنندگان وسایل نقلیه خصوصی و عمومی از چگونگی پرداخت هزینه‌ها نگران شده‌اند اما در این میان مباحث دیگری همچون عرضه سوخت سهمیه‌ای و حذف کارت‌های سوخت نیز مطرح شده‌است.

در این میان هنوز وزیر نفت به عنوان متولی عرضه سوخت در کشور صحبتی درباه نرخ نهایی این حامل انرژی نداشته است و تاکید دارد که شیب افزایش قیمت بنزن ملایم است و تعیین تکلیف قیمت بنزین منوط به اعلام نهایی این نرخ‌ها توسط دولت است.

اما آنچه مصرف کنندگان را بیش از هر موضوع دیگری نگران کرده است ، استفاده از بنزین در روزهای آینده با ابهام در تصویب قیمت خواهد بود، قیمت‌هایی که ممکن است با افزایش حداقل 400 تومانی برای هر لیتر نهایی شود و یا قیمت‌هایی که هنوز تصمیم‌گیری برای نرخ نهایی‌ این حامل روی میز دولت باشد.

در این باره نیز رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور به ایسنا گفت که هنوز نرخ مشخص بنزین اعلام نشده است و به جایگاه‌داران نیز درباره بنزین اردبیهشت‌ماه ابلاغیه ای ارسال نشده است.

به گفته حاج محمدرضا،‌ به زودی پس از اعلام نرخ نهایی بنزین چگونگی مصرف و سهمیه هر وسیله نقلیه نیز به جایگاه‌داران اعلام خواهد شد.

همچنین سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به صحبت‌های وزیر نفت به ایسنا اظهار کرد که بنزین 400 تومانی تا زمان اعلام مسئولان در کارت‌های سوخت اعتبار دارد و هنوز اطلاعیه‌ای مبنی بر وضعیت بنزین اردیبهشت‌ماه ارسال نشده است.

از تیرماه سال 86 بنزین هر وسیله نقلیه به صورت سهمیه‌ای در ماه عرضه شد که در این میان سهمیه هر وسیله نقلیه با کاهش لیتری همراه بود به گونه‌ای که در ابتدا سهمیه هر وسیله نقلیه شخصی 100لیتر در ماه و با آغاز فاز اول هدفمندی یارانه‌ها سهمیه این وسایل به 60لیتر در ماه کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، حال با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت بنزین از ابتدای اردیبهشت‌ماه و تک نرخی شدن قیمت سوخت بر خی گمانه‌زنی ها مبنی بر برداشته شدن سهمیه مصرف بنزین به میان آمده است که مصرف کنندگان را اندکی نگران کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین