کد خبر: ۲۳۹۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

تجمع مردم ‌‌چهارمحال و بختیاری در اعتراض به برداشت آب از زاینده رود

گردهمایی بزرگ و اعتراض مردم چهارمحال و بختیاری ‌با هدف اعتراض به حفر تونل بهشت‌آباد و گلاب ‌در شهرکرد برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آ‌فتاب: با حضور مجمع نمایندگان‌ استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مردم به نشانه اعتراض به حفر تونل بهشت‌آباد و گلاب مقابل امامزادگان دوخاتون شهرکرد تجمع کرده و فریاد «تونل بهشت‌آباد باید خراب شود» و «حفر تونل گلاب ممنوع است» سر دادند.

سعید زمانیان نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد،بن و سامان در مجلش شورای اسلامی ‌پیش از ظهر امروز در این گردهمایی گفت: مردم این استان از تمام شهرستان‌ها امروز در این مکان گردهم آمده‌اند تا مراتب اعتراض خود را به حفر تونل نشان داده و به دنبال احقاق حقوق خود هستند.

به گزارش فارس, او با بیان اینکه ما با انتقال آب مازاد این استان به استان‌های مجاور مشکلی نداریم گفت: مخالفت شدید ما با احداث تونل بهشت‌آباد با طول 65 کیلومتر و در عمق 300 متری است که با احداث آن استان سرسبز چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل خواهد کرد.

زمانیان حفر تونل گلاب و بهشت‌آباد را نقض واضح قانون توسط مسئولان استان همجوار دانست و گفت: صدای خروش آب زاینده‌رود و بهشت‌آباد باید تا ابد در این استان به گوش برسد و ما خواهان احقاق حقوق پایمال شده خود هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد،بن و سامان در مجلش شورای اسلامی ادامه داد: ما از مسئولان کشور به ویژه وزیر نیرو انتظار داریم جلوی زیاده‌خواهی‌ها و اعمال غیر‌قانونی استان اصفهان گرفته شود.

او با تاکید بر اینکه مردم غیور چهارمحال و بختیاری یک سر سوزن از حق خود کوتاه نمی‌آیند گفت: سخن اصلی ما اعتراض به حفر غیر‌قانونی و غیر‌اصولی تونل است و اگر قرار باشد هر استانی به بهانه با اعتبارات استانی خود به دنبال آب باشد پس ما هم می‌توانیم از اعتبارات خود در تونل تنگ گزی استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین