کد خبر: ۲۴۱۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
معاون رییس جمهوری:

امسال بهترین زمان برای اشاعه سنت ازدواج است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت : امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده بهترین زمان برای اشاعه فرهنگ نبوی و سنت ازدواج بهنگام بویژه در بین دانشجویان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈمحمد باقر نوبختˈ عصر پنجشنبه در مراسم جشن ازدواج دانشجویی هفدهمین دوره از طرح ملی ˈهمسفر تا بهشتˈ ویژه ازدواج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که در تالار صبای مشهد برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام در بین جوانان دارند که فرمایش ایشان در سال اقتصاد و فرهنگ تجلی می یابد.

وی بیان کرد: طرح همسفر تا بهشت و ترغیب جوانان به ازدواج دانشجویی بهترین راهکار برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و ترویج ازدواج بهنگام در جامعه مطابق با سیره ائمه اطهار(ع) است.

وی اظهار داشت: برای همه زوجین در آغاز زندگی مشترک، شغل و خانه و زندگی مرفه فراهم نیست اما این مساله نباید مانع از ازدواج جوانان شود زیرا بنده نیز در ابتدای ازدواج هیچ شغلی نداشته و فاقد خانه بودم.

معاون رییس جمهوری که در این مراسم به اتفاق همسرش حضور یافته بود، یادآور شد: من و همسرم در دورانی بسیار سخت از سال 1355 زندگیمان را با جیب خالی آغاز کردیم و با تلاش و همدلی توانستیم سختی ها را پشت سر بگذاریم و برای خود و فرزندانمان زندگی خوبی بسازیم.

نوبخت اظهار داشت: سالها قبل که در منصب عضوی از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی انجام وظیفه می کردم، از طریق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان به زوجهای دانشجوی آن دانشگاه به سبب اعتقادی که به این نوع ازدواج داشتم هدیه ای تقدیم نمودم.

وی افزود: اکنون نیز که وظیفه من در مقابل دانشجویان مزدوج در منصب معاون رییس جمهوری سنگین تر و سخت تر شده است و مسوولیت خزانه کشور را برعهده دارم، اعلام آمادگی می کنم در راستای وظیفه قانونی‌ام و عمل به منویات رهبری تلاش کنم بخشی از بودجه فرهنگی کشور به پرداخت کمک هزینه ازدواج به دانشجویان مزدوج اختصاص یابد.

وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی های ویژه ای برای ایجاد فرصت های شغلی ویژه دانشجویان از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری انجام گرفته تا امکان ازدواج بهنگام برای آنان بدون داشتن دغدغه شغلی فراهم شود.

معاون رییس جمهوری در پایان هدیه ای ویژه از سوی این معاونت برای کمک هزینه ازدواج به شرکت کنندگان در هفدهمین دوره از طرح ملی ˈهسمفر تا بهشتˈ به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور به عنوان مسوول برگزاری این طرح تقدیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین