کد خبر: ۲۴۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵

فتح‌الله زاده:در بحث شفاف‌سازی درحق استقلال و پرسپولیس ظلم شد

مدیر عامل باشگاه استقلال باتاکید براینکه شفاف سازی باید برای تمامی باشگاهها صورت گیرد، افزود: زمانی که شفاف سازی صورت بگیرد آن وقت متوجه خواهیم شد که در حق استقلال و پرسپولیس چقدر ظلم شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی فتح الله زاده روز شنبه درحاشیه نشستی دروزارت ورزش در باره باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران در مورد اعلام مبالغ قرارداد بازیکنان باشگاههای استقلال و پرسپولیس گفت:دراین زمینه شفاف سازی کردیم اما بایدتمام تیمها این کارراانجام دهند،آن وقت مشخص می شودکه چقدربه استقلال و پرسپولیس ظلم شده است .

وی باتاکید بر اینکه طرفدار پایین آمدن قیمت بازیکنان است،گفت:بازیکنانی بودند که در قبال مبالغ کم ماندگار نشده و تیم را ترک کردند.

وی با اشاره به اینکه جمع بدهی های باشگاه استقلال بالغ بر 40 میلیارد تومان است، افزود: بدهی ها انباشته بالغ بر 40 میلیارد تومان است که اگر 20 میلیارد تومان آن را بتوانیم مستهلک کنیم نیمی از بدهی ها کم می شود. 

فتح الله زاده گفت: در این نشست پیشنهاد دادم که اگر قرار است مانند گذشته هیات مدیره را وزارتخانه انتخاب کند ما نیاز به 3 الی 4 میلیارد تومان هزینه داریم که از شما کمک بگیریم تا بتوانیم با این رقم فصل را به پایان برسانیم. 

مدیر عامل باشگاه استقلال ادامه داد : البته پیشنهاد دیگری مبنی بر اینکه اگر می خواهید این 3 الی 4 میلیارد را دراختیار ما قرار ندهید پس اجازه دهید از بین 7 نفر هیات مدیره 3 نفر آن را من انتخاب کنم ، در عوض در قبال انتخاب این سه نفر تا آخر فصل هزینه های باشگاه را خود متحمل می شویم و هیچ پولی از وزارتخانه نمی خواهیم و از طرفی می توان ، 10 میلیارد از بدهی گذشته را نیز صفر کرد، ارایه شد. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این سه نفر اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال که قرار است شما انتخاب کنید چه کسانی هستند اظهار داشت : این نیاز به فکر دارد اما قطعا کسانی را انتخاب می کنیم که از قدرت اقتصادی بالایی برخوردار بوده و در عین حال استقلالی هم باشند. 

وی تصریح کرد:تازمانی که وزارت ورزش وجوانان نظر خود را در مورد پیشنهاداتی که ما مطرح کردیم اعلام نکند نمی توانیم اسامی این سه نفر را بگوییم . 

مدیر عامل باشگاه استقلال در بخش دیگری از این گفت وگو در جمع خبرنگاران گفت : ما درگذشته روند کارمان این بود که پنجاه- پنجاه کار می کردیم اما اکنون وزارت ورزش و جوانان این روند را نمی پذیرد ، چرا که می گوید ما بودجه نداریم براین اساس ما عنوان کردیم که سه نفر از اعضای هیات مدیره این باشگاه را من تعیین کنم و در ازای آن مبلغی از وزارتخانه دریافت نکنیم. 

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به این سوال که این وضعیت چه زمانی مشخص خواهد شد ؟، آن را منوط به اعلام نظر وزارت ورزش و جوانان دانست.

فتح الله زاده اظهار داشت: از وزیر ورزش خواهش می کنم با توجه به اینکه یک تیم در یک فصل می تواند دو بار قهرمان شود بهتر است هرچه سریعتر وضعیت ترکیب هیات مدیره جدید این باشگاه مشخص شود. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر شما در این ترکیب جدید به عنوان مدیر عامل ماندگار شدید آیا فکری برای قراردادهای میلیاردی بازیکنان دارید یا خیر؟ گفت : به عنوان نمونه بازیکنی داشتم که مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان با وی قرار داد بستم اما در باشگاه دیگر به وی مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان داده شد، بازیکنی هم داریم که در آغاز فصل بالغ بر 800 میلیون تومان نقد دریافت کرده است . 

وی تصریح کرد:ازمسوولان تقاضا دارم که عملکرد مالی تمامی تیم ها را به طور شفاف اعلام کنند چرا که احساس می کنم به این دو تیم ظلم شده است. 

وی تاکید کرد من طرفدار این هستم که سقف قیمت بازیکنان کاهش یابد ، این رفتار تبعیض آمیز بود. 

فتح الله زاده در مورد بحث واگذاری این باشگاه در این نشست گفت : در این جلسه این موضوع در حدی مطرح شد که بتوانیم یک شرکتی را تاسیس کنیم که یکساله است ، اما متاسفانه هر شرکتی که می خواهد ورود کند باید حداقل سه سال زمان داشته باشد تا بتواند برنامه ریزی انجام دهد که در پی آن با هزینه هایی که انجام می دهد در آمد زایی هم داشته باشد که البته این یکسال کار را برای واگذاری به بخش خصوصی سخت کرده است . 

وی ابراز امیدواری کرد که این وزارتخانه بتواند این امر مهم را حل و فصل کند . 

** مشکل خادم با من بوده 

فتح الله زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مشکل خادم با قلعه نویی سرمربی استقلال حل شده یا خیر با خنده گفت:خادم با من مشکل داشته نه با سرمربی تیم استقلال . خادم زحمات بسیاری کشیده است . 

وی گفت : زمین کمپ حجازی متعلق به ما نیست اما رختکن برای آن درست کردیم ، دوستان مغلطه می کنند، قیمت خریداری شده 800 میلیون تومان است اما در شرایط فعلی به 200 میلیارد تومان رسیده باید کمک کنیم تا سند آن زده شود ، اخوندی وزیر راه و شهر سازی دستور صریح دادند که این امر مهم انجام شود و سند زمین زده شود تا آنهایی که ما را ازار و اذیت می کنند با این اقدام ساکت شوند. 

فتح الله زاده گفت : ما از قبل می خواستیم زمین مرغوبکار را تحویل دهیم چرا که برای ما هزینه بر است .اگر مجوز داشتیم کارمندی تقاضا نمی کردیم که بر اساس آن هزینه پرداخت کنیم .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین