کد خبر: ۲۴۱۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

عفو قاتل محکوم به قصاص در پای چوبه دار در اهواز

معاون اداره زندان کارون اهواز گفت: توسعه فرهنگ گذشت و حس انسان دوستی و عمل به منویات دین مبین اسلام در ترویج فرهنگ بخشش موجب شد؛ شاکی و ولی دم، قاتل را پای چوبهٔ دار ببخشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی زندان مرکزی اهواز، سیاوش قربانی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: هادی عبدالله پناه انسانی ارزشمند و برادری داغدار (برادر مقتول) است که عمل به قران کریم را در انتخاب گذشت بر انتقام به تصویر کشید. 
 
وی افزود: برادر مقتول از ابتدای ساعات صبح و با هدف اجرای حکم قصاص قاتل برادرش در زندان حضور یافته بود که به واسطه تعامل و مذاکرات پیوسته مددکاران و مشاوران (در قالب شورای حل اختلاف شبعهٔ 431) با وی، سر انجام در حالیکه طناب دار بر گردن قاتل (امید _ر) بود، رضایت داد و ضمن اعلام گذشت، از قصاص قاتل و حتی اخذ دیه نیز صرف نظر کرد. 
 
قربانی افزود: در سوره مبارکه بقره خداوند ضمن آنکه حق قصاص را یاد آور شده است، بر موضوع گذشت و بخشش و عفو نیز اشاره صریح داشته و بحمد ا... انسانهای خوش دل و خوش نیت که حتی در انتقام نیز نیت الهی دارند، خود الگوی گذشت و عفو شده و در کرامت پیشی گرفته‌اند؛ از این‌رو سفارش ما به همه داغداران این است که در هنگام انتقام کرامت الهی را در اعمال عفو و گذشت کسب کنند ضمن اینکه به عموم مردم نیز سفارش می‌کنیم، از آنجا که بسیاری از قتل‌ها بواسطه عدم کنترل خشونت رفتاری و بی‌تدبیری و نزاع‌ها روی می‌دهد، لذا همواره در خشونت از تصمیم گیری، برخورد و افعال و درگیری خودداری کنند و یقین داشته باشند که نتیجه رفتاری هنگام خشونت جز پشیمانی نیست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین