کد خبر: ۲۴۲۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶

موسوی لاری: مخالفان، رئیس‌جمهور را حمایت کنند تا شرایط کشور بهتر شود

یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: تقریباً همه قبول دارند که تحزب راه خوبی برای بیان افکار و ایده‌آل‌ها است اما در عمل به طور دیگری برخورد می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری در ششمین مجمع عمومی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، افزود: اگر آماری که از برنامه هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شده درست باشد، برای ما آمار تلخی است زیرا 63 درصد افرادی که فرم‌های خوداظهاری را پر کردند اعلام کرده که زیر 600 تومان حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این پرسشنامه بیش از 90 درصد اعلام کرده‌اند که می‌خواهند یارانه دریافت کنند. اگر آنها دروغ هم گفته باشند باز برای ما بسیار ناگوار است. شاید گفته شود که وقتی مدیران کشور آمارهای غلط به مردم می‌دهند به صورت قهری مردم نیز چنین پاسخ آنان را می‌گویند.

موسوی لاری همچنین افزود: در چند سال گذشته کدامیک از آمارهای داده شده درست بود که دولت فعلی بتواند به آنها استناد کند؟ نتیجه این بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان این می‌شود که مردم باور می‌کنند که یا نباید حقیقت را بگویند یا تمام حقیقت را به دولت خود نمی‌گویند.

وزیر کشور دولت هشتم با بیان اینکه "جامعه اسلامی نیازمند صداقت است"، گفت:‌ در جامعه اسلامی که نماز و حج نماد اسلامی است، دو شاخصه ادای امانت و صدق‌الحدیث مورد توجه است که از نظر امام هشتم جامعه‌ای رو به رشد است که این دو مشخصه را داشته باشد.

موسوی لاری با اشاره به ششمین مجمع عمومی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، اظهار کرد: من فکر می‌کنم جلساتی مثل امروز که در فضای جوانان ایجاد شده باید بیشتر برگزار شود که در آن نیروهای مختلف بتوانند آرمان‌ها و ایده‌آل‌هایی را که برای آینده خود دارند، بیان کنند. افراد به تنهایی نمی‌توانند به آرمان‌های خود جامه عمل بپوشانند اما با تشکل‌ها و گروه‌های مردمی می‌توان به این ایده‌آل‌ها رسید.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تشکل‌های مردم‌بنیان، گفت: در جامعه امروز حضور تشکل‌های مردم‌بنیان و مدنی یک امر ضروری است و بعید است که کسی مدعی شود تحزب بد است و سر و سامان دادن به حرکت‌های مدنی امری منفی است.

موسوی لاری با بیان اینکه "تحزب در قانون اساسی ما جایگاه ویژه‌ای دارد"، خاطرنشان کرد: قانون اساسی ما تحزب را پذیرفته است و نمی‌توان گفت که حضور یک سلیقه ثابت بر کل جامعه می‌تواند جامعه را به سمت پیشرفت ببرد. سلیقه‌های مختلف در مدار قانون باید ظهور پیدا کنند تا از تضارب آنها راه و روشی یکسان ایجاد شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین اظهار کرد: به جز روش اولی که مطرح کردم، راه دوم این است که بقیه سلیقه‌ها را سرکوب کرد که تجارب گذشته نشان داده چنین روشی عملی نخواهد بود.

موسوی لاری با اشاره به سابقه منفی تحزب در کشور، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها می‌گویند در کشور ما کار حزبی شکل نمی‌گیرد ولی آنان باید بپذیرند که ظهور علایق و سلیقه‌ها در قالب احزاب و تشکل‌ها یک نوع عقلانیت است و باید از آن دفاع کرد.

وی همچنین گفت: دولت نهم و دهم را به خاطر دارید که با چه شعارهایی بر سر کار آمد. می‌گفتند دور سر رئیس دولت هاله نور است و آن دولت به امام زمان تعلق دارد و ... چند وقت بعد همان آدم‌هایی که می‌گفتند مردم با وضو به این دولت رأی دادند با مشاهده مشکلاتی که در آن دولت شکل گرفت مثل سوءاستفاده‌های مدیریتی و اختلاس سه هزار میلیاردی و ... علیه آن دولت دست به عمل زدند.

موسوی لاری در ادامه افزود: همان آدم‌ها با دولت جدید نیز مخالفت می‌کنند و نمی‌گذارند این دولت مشکلات قبلی را برطرف کند. بهتر است که از رئیس‌جمهور فعلی که با آرای مردم بر سر کار آمده است، حمایت کنند تا شرایط بهتری ایجاد شود.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در پایان تاکید کرد: احزاب و تشکل‌ها بدون کوچکترین تردیدی در فعالیت‌های خود باید نشست‌ها و فعالیت‌های مدنی خود را ادامه دهند تا به بهتر شدن شرایط کشور کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین