کد خبر: ۲۴۲۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷

50 تن زخمی و 140 نفر بازداشتی در درگیریهای استانبول

درگیریهای خشونت بار روز جهانی کارگر در استانبول ترکیه بیش از 50 زخمی به جا گذاشت و نزدیک به 140 نفر نفر دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ، هزاران پلیس از صبح امروز پنجشنبه با استقرار در خیابان های منتهی به میدان تقسیم استانبول و با شلیک گاز اشک آور از ورود راهپیمایان روز کارگر به میدان تقسیم جلوگیری کردند که موجب بروز درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان شد.

در این درگیریهای بیش از 50 تن زخمی شدند که شماری از آنان نیز ماموران پلیس می باشند.

خبرگزاری دوغان ترکیه در ساعت مخابره این خبر از دستگیری 138 تن از تظاهرکنندگان خبر داد.

اولین گروه از تظاهرکنندگان که از طریق میدان بشیکتاش قصد ورود به میدان را داشتند صبح امروز با مداخله پلیس رو به رو شد و نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک آور و با استفاده از ماشینهای آبپاش آنان را متفرق کردند.

در اثر نشست گاز فلفل که پلیس استانبول برای متفرق کردن تظاهرکنندگان شلیک کرد چندین کودک مصدوم و شمار زیادی از ساکنین منطقه بشیکتاش منازل خود را ترک کردند.

در اثر استفاده بی رویه پلیس از گاز فلفل چندین کودک و نوجوان که در منزل خود بودند مصدوم و توسط اولیا خود و با کمک نیروهای پلیس از منطقه دور شدند و چندین خانواده خانه های خود در مناطق بشیکتاش و بارباروس را ترک کردند.

به رغم اعلام دولت ترکیه مبنی بر اینکه به هیچ وجه امروز اجازه برگزاری مراسم ˈروز جهانی کارگرˈ در میدان تقسیم استانبول داده نخواهد شد ؛ اعضای سندیکاهای کارگری و نهادهای غیر دولتی تلاش کردند که در میدان تقسیم تجمع کنند.

شماری از تظاهر کنندگان که به ممنوعیت برگزاری مراسم روز کارگر در استانبول اعتراض کرده و علیه دولت شعار می دادند دستگیر شدند.

در مناطق ˈاوک میدانیˈ، شیشلی و شاهراه ˈای 5 ˈاستانبول نیز تظاهرکنندگان با پلیس درگیر شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین