کد خبر: ۲۴۲۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

تعلیق قرارداد 5 میلیاردی فروش منزل دانشور به شهرداری تهران

وکیل فرزند خوانده سیمین دانشور و جلال آل احمد از تعلیق قراداد 5 میلیارد تومانی فروش منزل این دو نویسنده به شهرداری منطقه یک تهران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر، علی خلاقی همسر و وکیل لیلی ریاحی فرزند خوانده سیمین دانشور و جلال آل احمد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روز گذشته با اسناد و مدارک خود مبنی بر تملک یک سوم منزل سیمین دانشور و جلال آل احمد به شهرداری منطقه یک مراجعه کرده است، اظهار داشت: بعد از انتشار خبری مبنی بر اینکه ویکتوریا دانشور خواهر سیمین دانشور به صورت یک طرفه اقدام به فروش منزل این دو نویسنده به شهرداری کرده، من با متن وصیتنامه و حکم دادگاه بدوی مبنی بر تملک ثلث اموال و تملک کلیه آثار مکتوب سیمین دانشور به شهرداری مراجعه کردم و مدیرکل املاک شهرداری منطقه یک پس از مشاهده مدارک من با تایید آنها و اظهار تعجب از عمل غیرقانونی ویکتوریا دانشور به بنده اعلام کرد ماجرای فروش این خانه به حالت تعلیق در خواهد آمد تا زمانی که دادگاه در مورد این وصیتنامه نتیجه قطعی را اعلام کند.

به گفته خلاقی مدیرکل املاک شهرداری متن وصیتنامه و حکم دادگاه بدوی را به عنوان مدارک مستند به ادعای وی ضمیمه این پرونده در شهرداری تهران کرد.

وی ادامه داد: منزل سیمین دانشور و جلال آل احمد با وجود بهای قابل توجهی که دارد تنها با قیمت 5 میلیارد تومان به شهرداری تهران واگذار شده و بنا بر گفته مسئولان شهرداری ویکتوریا دانشور که تا دو روز پیش از این هر گونه صحبت با مسئولان شهرداری را تکذیب کرده است از یک سال قبل در حال مذاکره با آنها برای فروش این ملک بوده و در نهایت نیز روز 9 اردیبهشت ماه با دریافت چکی به مبلغ 3 میلیارد تومان این منزل را به فروش رسانده و اعلام کرده پس از تخلیه منزل و انجام مسایل حقوقی مربوط به زمین، 2 میلیارد باقی مانده را نیز از شهرداری دریافت خواهد کرد.

خلاقی همچنین گفت: از سوی شهرداری منطقه یک به بنده پیشنهاد شد که با وجود این مساله و پس از اعلام حکم دادگاه من و همسرم هم در کنار ویکتوریا دانشور و همسرش به عنوان هیات امنای خانه ادبیات که شهرداری در نظر دارد در محل این منزل بسازد حضور داشته باشیم و این مکان را اداره کنیم اما بارها اعلام کردم که به هیچ عنوان راضی به تملک و اداره این مکان توسط نهادهای دولتی نیستیم و وصیت سیمین نیز این نبوده است.

خلاقی در بخش دیگری از این گفتگو به ماجرای آثار باقی مانده از دانشور و آل احمد در این منزل اشاره کرد و گفت:  سیمین دانشور در زمان حیات خود و پس از فوت آل احمد تمامی کتاب های موجود در کتابخانه مشترکشان را به استثنای نامه‌های شخصی میان خود و جلال را به شمس آل احمد واگذار کرده بود و به طور قانونی پس از فوت جلال احمد، احمد آل احمد فرزند ارشد شمس وظیفه حراست و نگهداری از این کتاب ها را بر عهده دارد. چندی پیش یکی از دوستان نویسنده با من تماس گرفت و اعلام کرد خانم ویکتوریا دانشور با وی تماس گرفته و اعلام کرده یادداشت های شخصی جلال را در اختیار دارد و حاضر است به وی بفروشد تا او آن را منتشر کند، این در حالی است که این خانم در طول تمام سال های گذشته پس از فوت سیمین دانشور داشتن چنین یادداشت هایی را منکر می شده است.

خلاقی افزود: این مساله در کنار این موضوع که رمان آخر سیمین دانشور با عنوان «کوه سرگردان» که بنا بر گفته ناشر وی و برخی از دوستان نویسنده نزدیک به سیمین دانشور در زمان حیات او برای آنها خوانده شده و حتی اقدام به انتشار آن شده است وجود حقیقی دارد و احتمالاً توسط افرادی مانند ویکتوریا دانشور به سرنوشت یادداشت های جلال دچار شده است. این موضوع با توجه به وقایع پیش آمده و ادعاهای کذب این خانم در گفتگو با رسانه ها در روزهای اخیر در مورد فروش این خانه و نیز در اختیار داشتن این یادداشت ها نشان می دهد که از منظر کیفری می توان در این زمینه اقداماتی انجام داد.

وی در پایان تاکید کرد: لایحه حقوقی توسط وکیل من و همسرم در مورد اقدامات انجام شده توسط خواهر سیمین دانشور تنظیم شده که هفته آینده به دفتر حقوقی شهرداری تهران و نیز شهرداری منطقه یک تحویل داده می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین