کد خبر: ۲۴۲۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

رایزنی‌ها پس از 8 سال جواب داد: 24 رییس گمرک منطقه ایران را انتخاب کردند

رایزنی‌های هیات بلندپایه گمرک جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس رؤسای گمرکات منطقه آسیا و اقیانوسیه به سرپرستی مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران نتیجه داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک در هشت سال گذشته برای نخستین بار راهی اجلاس روسای گمرکات منطقه آسیا و اقیانوسیه شد و در نهایت گمرک جمهوری اسلامی ایران به عضویت در کمیته حسابرسی و گروه راهبری منطقه‌ای درآمد.

به دنبال شرکت هیأت نمایندگی گمرک جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس روسای گمرکات منطقه آسیا و اقیانوسیه و معرفی اقدامات و توانمندی‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران در قالب گزارش کشوری و بر اساس مذاکرات و رایزنی‌های بعمل آمده با مسئولان اداره کننده اجلاس و اعضای موثر و ذی‌نفوذ شرکت‌کننده ،گمرک جمهوری اسلامی ایران توانست برای یک دورۀ سه ساله به عنوان عضو"کمیته حسابرسی"(Audit committee) و "گروه راهبری منطقه"(Regional Steering) انتخاب و مورد حمایت و تایید کلیه اعضای شرکت کننده(شامل 24 رئیس گمرک منطقه) قرار گیرد.

بر اساس این انتخاب، گمرک جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای ماه جولای 2014 میلادی (10/4/93) جایگزین گمرک مالزی می‌‌گردد تا در کنار گمرک استرالیا به نمایندگی از سایر گمرکات منطقه در این کمیته فعالیت نماید.

وظیفه کمیته حسابرسی به عنوان بازوی فکری کمیسیون خط‌مشی سازمان جهانی گمرک، بررسی و ارزشیابی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده، اسناد مهم تدوین شده و برنامه‌های کاری سازمان جهانی گمرک، با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد گذشته و ریسک‌های احتمالی آینده وارائه توصیه و راهنمایی در قالب گزارش به کمیسیون خط‌مشی می‌باشد.

به گزارش خبرآنلاین، در واقع به استتثنای مسائل و موضوعات مالی که در حیطه"کمیته مالی" سازمان جهانی گمرک بررسی می‌گردد، ببرسی سایر فعالیت‌ها، اسناد و موضوعات کاری، جهت حصول به کارایی و حکمرانی خوب در عملکرد سازمان جهانی گمرک، در حیطه وظایف این کمیته می‌باشد که خروجی آن نهایتاً در قالب نقطه نظرات و توصیه‌هایی به کمیسیون خط‌مشی خواهد بود و از آن طریق در اختیار اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک متشکل از روسای کل کلیه گمرکات جهام قرار می‌گیرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین