کد خبر: ۲۴۲۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

صلح دو طایفه بلوچ زندگی بخش اعدامی شد

دو طایفه در جنوب سیستان و بلوچستان که از 13 سال پیش به سبب یک فقره قتل دچار اختلاف شده بودند صلح و آشتی کردند و قاتل از مجازات قانونی با چوبه دار نجات یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فرماندار قصرقند در این رابطه روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: صلح و آشتی این دو طایفه در سایه تعامل ایجاد شده و با تلاش اعضای شورای تامین شهرستان، شورای حل اختلاف و ریش سفیدان منطقه میسر شد و به 13 سال خصومت دو طایفه در یک روستا پایان داد.

ˈحمیرا ریگیˈ افزود: از آنجا که حکم صادره قصاص برای قاتل (امام بخش بلوچ) مورد تایید دیوان عالی کشور قرار گرفته و در مرحله اجرا بود که صلح ایجاد شده قاتل را از مجازات اعدام نجات داد و سازش صورت گرفته بدون هیچ گونه قید و شرطی یا حتی پرداخت دیه حاصل شد.

ریگی با تقدیر از اقدام خداپسندانه خانواده مقتول در گذشت از حق قانونی خود و همراهی با مسوولان در تقویت سیاست های راهبردی نظام مبنی بر وحدت و تعامل، به بازدید خود از این روستا و مشکلات منطقه اشاره و تصریح کرد: مشکل کمبود آب شرب در روستای گتیوان با اولویت و طی دو ماه آینده برطرف خواهد شد.

فرماندار قصرقند گفت: همچنین هماهنگی و اقدامات لازم برای حل مشکل بیکاری و تامین امرار معاش خانواده قاتل انجام شده است و بزودی وی مشغول به کار خواهد شد.

ریگی همچنین در جمع اهالی روستا خواستاری حفظ وحدت به منظور ارتقای امنیت پایدار شد و خاطرنشان کرد: همراهی مردم به تقویت برنامه های راهبردی نظام جمهوری اسلامی و خدمات رسانی بهتر منجر خواهد شد.

محمد یعقوب جدگال نماینده مردم چند شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان در مجلس و مولوی جمال زهی از علمای اهل سنت منطقه نیز طی سخنانی با تقدیر از مردم به سبب همراهی با مسوولان خواستار خدمات رسانی بیشتر دستگاههای دولتی و حل مشکلات منطقه و بهره مندی بیشتر از خدمات زیربنایی نظیر راه، آب، برق و تلفن شدند. 

بخش تلنگ در 630 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین