کد خبر: ۲۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

رئیس اتحادیه: رونق به معاملات مسکن بازگشته است

رئیس اتحادیه مشاوران مسکن: بسیار امیدوار هستیم که رونق به بازار مسکن باز خواهد گشت و به زودی شاهد افزایش حجم معاملات خواهیم بود .
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهاره چراغی: بازار مسکن کمی از رکود و افزایش قیمت فاصله گرفته است. به گفته تحلیلگران اقتصادی بازار مسکن هر روز به سمت رونق بیشتری می رود در این راستا هم  اوراق حق تقدم خرید وام مسکن افزایش پیدا کرده که حواشی نیز در پی داشته است.

حسام عقبایی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک در خصوص حجم معاملات و وضعیت رکود در بازار مسکن به خبر آنلاین گفت: « بازار مسکن در 3 ماه پایانی سال 92 سیر صعودی افزایش حجم معاملات را داشته است. هر چقدر به پایان سال نزدیک تر می شدیم حجم معاملات رو به افزایش بود. محاسبه کردن شاخص فروردین ماه امکان پذیر نیست به این دلیل که تقریبا نیمی از ماه تعطیل است اما فروردین ماه امسال نسبت به سال قبل حجم معاملات افزایش پیدا کرده است.»

وی افزود:«بسیار امیدوار هستیم که رونق به بازار مسکن باز خواهد گشت و به زودی شاهد افزایش حجم معاملات خواهیم بود و همچون بهار 93 که ثبات قیمت در بازار مسکن وجود داشت امید داریم که این ثبات تا پایان تابستان ادامه داشته باشد.»

وی درمورد افزایش قیمت اوراق حق تقدم خرید وام مسکن گفت: « دلیل افزایش قیمت این است که متقاضی در بازار مسکن زیاد شده است. معمولا زمانی که توازن بین عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد تقاضای بالا و نبود کالا برای عرضه به بازار از موجبات افزایش قیمت است. در روزهای اغازین عرضه اوراق حق تقدم خرید وام مسکن به دلیل اینکه بانک مسکن با برنامه ریزی عمل نکرد بازار سیاهی به وجود آمد و این یکی از مشکلاتی بود که در عرضه مناسب این اوراق صورت گرفت و در حال حاضر نیز به دلیل تکثر مراجعات و مطالباتی که مردم دارند که به طورمناسب هم پوشش داده نشده است و از طرفی این اولویت بندی های که صورت گرفته است همه این مسایل دلیلی برای افزایش قیمت اوراق حق تقدم شده است.»

سایت فرابورس آخرین قیمت خرید اوراق حق تقدم وام مسکن را 84 هزار تومان اعلام کرده است.

در جدول زیر قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران مورد بررسی قرار گرفته است:

نام منطقه

قیمت هر متر مربع

جنت آباد

5 میلیون تومان

فلاح

2 میلیون 150 هزار تومان

فردوس- سازمان برنامه

6 میلیون تومان

تهرانپارس

3 میلیون 500 هزار تومان

شهید مدنی

3 میلیون 500 هزار تومان

مولوی

2 میلیون 200 هزار تومان

یوسف آباد

5 میلیون 800 هزار تومان

پاسداران

7 میلیون 200 هزار تومان

هاشمی

2 میلیون 750 هزار تومان

تقاطع امام خمینی و یادگار

3 میلیون 300 هزار تومان

شهرک ژاندارمری

5 میلیون تومان

نارمک

2 میلیون 960 هزار تومان

گلبرگ

3 میلیون 500 هزار تومان

پیروزی

3 میلیون 600 هزار تومان

هفت تیر

4 میلیون 200 هزار تومان


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین