کد خبر: ۲۴۲۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

اجرای توافقنامه آتش‌بس در حمص سوریه از امروز

منابع سوری اعلام کردند که توافقنامه آتش بس میان طرف‌های درگیر در حمص ظرف ساعات آینده اجرایی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از بی‌.بی‌.سی، منابع سوری اعلام کردند که نیروهای مسلح وابسته به مخالفان سوریه امروز (سه‌شنبه) براساس توافقی که با دولت سوریه کرده‌اند، از مناطق حمص عقب‌نشینی می‌کنند. اگر این توافقنامه اجرا شود منطقه "الوعد" تنها منطقه‌ای خواهد بود که تحت کنترل نیروهای مخالفان است.

اولین توافقنامه آتش‌بس در حمص حدود دو ماه پیش اجرا شد و در حال حاضر و ظرف ساعات آینده اجرای توافقنامه آتش بس مجدد در حمص و خروج نیروهای وابسته به مخالفان از این منطقه آغاز می‌شود.

از سوی دیگر، طلال البرازی، استاندار حمص نیز گفت که این توافقنامه ظرف 48 ساعت آینده عملی شده و بر اساس آن افراد مسلح به سمت مناطق "تلبیسه" و "الدارة الکبیرة" عقب‌نشینی می‌کنند.

توافقنامه مذکور شامل آزادی 70 اسیر از جمله برخی اعضای حزب الله لبنان است که تحت اسارت گروه تروریستی "جبهه اسلامی" در حلب هستند و همچنین شامل رساندن کمک‌های بشردوستانه به شیعی‌نشینان ریف حلب است که از ماه‌ها پیش تحت محاصره‌ نیروهای مخالفان هستند.

به گزارش ایسنا، دو طرف درگیر در سوریه جمعه گذشته توافق آتش‌بس در حمص را امضا کردند اما به سبب مشکلات لجستیکی این توافقنامه عملی نشد.

منابع گفته‌اند، 90 درصد این توافقنامه با موفقیت همراه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین