کد خبر: ۲۴۲۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

السیسی: چیزی به نام اخوان‌المسلمین وجود نخواهد داشت

عبدالفتاح السیسی با بیان اینکه مصری‌ها به وجود اخوان‌المسلمین در کشورشان پایان دادند، تحقق آشتی با این گروه ممنوع‌الفعالیت را بعید دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه با دو شبکه تلویزیونی سی بی سی و شبکه ان تی وی عنوان داشت: مصری‌ها به وجود اخوان‌المسلمین در مصر پایان دادند.

وی خاطرنشان کرد: هر کس هر چقدر هم که قدرت داشته باشد نمی‌تواند دست به اقداماتی بزند که همه مصری‌ها از آن راضی باشند.

از وزیر دفاع سابق مصر این سوال پرسیده شد که در صورت پیروزی در انتخابات، آیا وی آشتی با اخوان‌المسلمین را کاملا بعید می‌داند و آیا این امر بدان معناست که "در سایه حکمرانی او هیچ چیزی به نام اخوان‌المسلمین وجود نخواهد داشت" که السیسی در پاسخ به این سوال گفت: بله این طور است.

وی تصریح کرد: مصری‌ها محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر را براساس قانون اساسی انتخاب کردند. اما اخوان‌المسلمین به این امر پایبند نبودند و دیدگاه خود را در اداره امور کشور براساس دیدگاه شرعی خود و صرفنظر از قانون اجرا کردند.

این مقام مصری عنوان داشت: به همین دلیل بسیار مهم است که مصری‌ها نه تنها در انتخاب رئیس جمهور بلکه در انتخاب پارلمان آتی نیز دقت داشته باشند.

وی درخصوص علت نامزد شدن وی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد که علت این امر تهدیدهایی است که مصر در داخل و خارج از کشور با آن مواجه است و وی نمی‌تواند مردم را رها کند.

به گزارش ایسنا، السیسی با تاکید بر اینکه تصمیم کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری را پس از درخواست مصری‌ها اتخاذ کرده است، گفت: هیچ روزی برای به قدرت رسیدن تلاش نکرده‌ام و مصری‌ها به همه پرسی قانون اساسی رای داده و از من خواستند تا در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوم.

السیسی افزود که ظرف دوره گذشته ساکت نبوده و مناقشاتی با همه اقشار جامعه درخصوص آینده مصر داشته است چرا که اوضاع امنیتی در مصر پس از سه ژوئیه و 14 اوت نگران کننده بوده است.

وزیر دفاع سابق مصر خاطرنشان کرد: ارتش در مصر حکمرانی نخواهد کرد چرا که اساسا در گذشته نیز بر کشور حکمرانی نمی‌کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون نگرانی‌ها در مصر نسبت به نظامی بودن کشور یا حکومت نظامی عنوان داشت: نیروهای مسلح در حکومت مداخله نخواهند کرد و من کاندید ارتش نیستم.

السیسی اعلام کرد که تاکنون دو بار تلاش برای ترور وی صورت گرفته است اما زمان این رخدادها را مشخص نکرده و جزئیاتی در این خصوص ارائه نداد.

وی با بیان اینکه فریب دادن مصری‌ها را نمی‌پذیرد، عنوان داشت که حاکم کنونی کشور پس از 30 ژوئن نبوده است و گفتارهایی در این خصوص با این هدف است تا اوضاع به منزله یک "کودتای نظامی" جلوه کند.

السیسی با بیان اینکه اگر تصدی پست ریاست جمهوری را برعهده بگیرد، امور خوبی رخ خواهد داد، تصریح کرد: یکی از رهبران اخوان‌المسلمین من را تهدید کرد که افراد مسلح را از سوریه، افغانستان و لیبی برای مبارزه با مصری‌ها اعزام می‌کند و من پاسخ دادم که به خدا سوگند به هیچ کس اجازه نخواهم داد که رعب و وحشت را در میان مصری‌ها ایجاد کند و به او گفتم کسی که در مقابله با ارتش سلاح در دست بگیرد ما آن را از روی زمین برخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ کس اجازه نخواهد داد کلمه "حکومت نظامی دوم" را بگوید، عنوان داشت: این کلمه برای ارتش مصر قابل قبول نیست و این اصطلاح در حال حاضر برای خدشه دار کردن نهاد نظامی استفاده می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر تصریح کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تلاش خواهد کرد تا نهادهای کشور برای مقابله با مشکلات اخلاقی و اجتماعی به صورت یکپارچه عمل کنند و این امر نیازمند زمان و همکاری میان نهادهای آموزشی‌، دینی و رسانه‌ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین