کد خبر: ۲۴۳۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶

زیگرید کاگ: 92 درصد از مواد شیمیایی سوریه نابود شده است

مسئول هماهنگی کمیته مشترک امحای سلاح های شیمیایی سوریه با بیان اینکه تاکنون92 درصد از مواد شیمایی سوریه امحا شده است، گفت : امحا کامل این سلاح ها بر زمان بندی تعیین شده در قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل امکان پذیر است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ˈزیگرید کاگˈ پس از ارائه گزارشی از آخرین تحولات مربوط به عملیات امحای این سلاح ها در نشست غیرعلنی امروز شورای امنیت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در این نشست خبری اعلام کرد که در زمان حاضر دسترسی به هشت درصد باقی مانده این مواد به دلیل شرایط حساس ایمنی بسیار دشوار است.

وی تاکید کرد شرط اساسی برای امحا کامل سلاح های شیمیایی در سوریه دسترسی آزاد و امن تمامی مکان های حمل این نوع سلاح ها است که در زمان حاضر به دلائل ایمنی میسر نیست.

کاگ بر این نکته نیز تاکید کرد که کمیته مذکور تاکنون با همکاری مقام های دولت سوریه به دستاورد های قابل ملاحظه ای در این زمینه نائل آمده و یقین دارد که با تلاش بیشتر موفق به تکمیل این عملیات تا موعد تعیین شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

در 27 سپتامبر سال 2013 شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه 2118 این شورا را با رای کامل اعضا به تصویب رساند که به موجب آن دولت سوریه ملزم شده است تا در همکاری با نهاد های بین المللی همه سلاح ها و مواد شیمیایی این کشور را حد اکثر تا تاریخ 30 ماه ژوئن سال 2014 نابود کند.

بنا بر گزارش های متعدد کمیته مشترک محو سلاح های شیمیائی سوریه ، دولت دمشق تاکنون علی رغم دشواری های زیاد امنیتی برای امحای این سلاح ها با نهاد های بین الملی همکاری های چشمگیری داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین