کد خبر: ۲۴۳۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

رقابت شرکت های غربی و چینی بر سر بازار ایران

مدیر یکی از شرکت های غربی هم که خواست نامش فاش نشود با هشدار درباره خطر رقابت شرکت های غربی با شرکت های چینی در ایران گفت: کیفیت کالاهای ارائه شده از سوی ما خود به خوبی سخن می گوید. ما می توانیم بخش مهمی از بازار ایران را دوباره از آن خود کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: برداشتن تحریم ها از ایران، چین را از جایگاه خود به عنوان شریک برجسته تجاری ایران محروم می کند.

به گزارش عصر ایران، در این گزارش آمده است: احتمال دست یابی غرب و تهران به توافق هسته ای، هشداری برای چین است که ممکن است در بازار ایران با مشکلاتی روبه رو شود.
چینی ها پس از تحریم ها توانستند به شرکای اصلی تجاری ایران تبدیل شوند.

شرکت لیون در مالکیت گروه چینی"سامر لی" فعال در صنعت لوله سازی، یکی از مهمترین شرکت هایی است که از سال 2012 و پس از شدت گرفتن تحریم ها، تاکنون با ایران همکاری می کند.
پس از آنکه شرکت های بزرگ غربی به دلیل تحریم های نفتی و مالی علیه تهران، فعالیت های خود را در ایران متوقف کردند شرکت چینی لیون وارد این کشور شد.

گروه سامر لی که مقر اصلی آن در شانگهای چین است در این باره گفتته است: در صورت برداشتن تحریم ها قصد داریم در بازار ایران باقی بمانیم.

این گروه اضافه کرد: برداشته شدن تحریم ها به این معنی نیست که چینی ها ایران را ترک می کنند بلکه عکس آن، فعالیت ها در ایران راحت تر انجام خواهد شد. شرکت ما به دنبال افتتاح دفتر نمایندگی دائمی در تهران است.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: هم کانون فضای خوشبینی میان 1200 شرکت حاضر در نمایشگاه نفت تهران درباره رفع تحریم ها و بازگشت شرکت های غربی به ایران وجود دارد. همه به بازار انرژی ایران نگاه می کنند . ایران چهارمین دارنده ذخایر بزرگ نفت جهان و دومین ذخایر بزرگ گاز جهان است. انتظار می رود بازار ایران پذیرای تولیدات جایگزین چین باشد.

"آرش هراتگیر" از شرکت ایرانی فالکون که محصولاتی را در زمینه صنعتی از ژاپن، سوئیس، آلمان و کره جنوبی وارد می کند اظهار داشت: در سایه برخی مشکلات، پیش بینی می کنیم بازار ایران به سمت غربی ها میل پیدا کند.

وی افزود: ژاپنی ها و اروپایی ها می توانند به ایران برگردند البته اگر تحریم ها برداشته شود.

بهروز ناطقی از گروه هلندی "ای بی اس گروپ" فعال در زمینه خرید تجهیزات نفت و گاز و مواد پتروشیمی نیز گفت: خواهان حفظ مشتریان فعلی خود در ایران هستیم. تلاش می کنیم مشتریانی را که در سال های اخیر از دست دادیم دوباره به دست بیاوریم.

مدیر یکی از شرکت های غربی هم که خواست نامش فاش نشود با هشدار درباره خطر رقابت شرکت های غربی با شرکت های چینی در ایران گفت: کیفیت کالاهای ارائه شده از سوی ما خود به خوبی سخن می گوید. ما می توانیم بخش مهمی از بازار ایران را دوباره از آن خود کنیم.

"مایک سونگ" مدیر فروش در شرکت " آر ام کی"  کره جنوبی که از 10 سال پیش در میدان پارس جنوبی ایران فعالیت می کرد نیز توضیح داد: سطح پروژه ها و فعالیت های ما در ایران از سال 2012 تاکنون کاهش یافته است. به دلیل تحریم ها و فشارها درخواست جدیدی ارائه نکردیم. ما خواهان بازگشت به ایران و ازسرگیری فعالیت های خود در این کشور هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین