کد خبر: ۲۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۴ - ۱۳:۵۰
افشا شد

گروهک منافقین؛ ارتش خصوصي صدام

آفتاب‌‌نیوز : اين موسسه چند روز پيش با انتشار بيانيه‌اي رهبر گروهك منافقين را شريك جنايات ديكتاتور بركنار شده عراق خواند و خواستار محاكمه وي در كنار صدام شد. نشست روز پنجشنبه باحمايت "بارونس امانيكلسون" عضو مجلس لردهاي انگليس و پارلمان اروپا برگزار شد، نماينده وي در اين نشست حضور داشت. 

"آلن شواليه" روزنامه‌نگار فرانسوي و نويسنده كتاب "زنده زنده سوختن" و "آن سينگلتون" عضو سابق گروهك منافقين و نويسنده كتاب "ارتش خصوصي صدام" و چند نفر از اعضاي بريده اين گروه از سخنرانان اين نشست بودند. در آغاز اين نشست، فيلم مستندي درباره همكاري منافقين با صدام حسين به نمايش گذاشته شد. 

در اين فيلم دخالت منافقين در سركوب كردهاي عراق و عملكرد آنان به عنوان ارتش خصوصي صدام به نمايش درآمد. براساس اين فيلم مستند، در فاصله سال ‪ ۱۹۹۱‬تا سقوط رژيم صدام اعتمادي كه ديكتاتور سابق عراق به منافقين داشت، بيش از اعتماد وي به نيروهاي وفادار به وي بود. 

براساس اين فيلم از نظر كردهاي عراقي تفاوت و جدايي بين حكومت صدام و منافقين نبود و به دليل تنفري كه از آنان وجود داشت هيچ يك از آنان اجازه رفت و آمد بدون اسلحه و اسكورت نظامي درمناطق كردنشين را نداشته و ندارد. 

نخستين سخنران اين نشست "آلن شواليه" روزنامه‌نگار فرانسوي و عضو مركز فرانسوي "تحقيقاتي درباره تروريسم پس از ‪ ۱۱‬سپتامبر" بود. كتاب زنده زنده سوختن شواليه، به زبان فرانسه منتشر شده و ترجمه فارسي و انگليسي آن نيز در دست چاپ است. 

شواليه گفت: به عنوان يك روزنامه‌نگار براي نخسيتن بار از ژوئن سال ‪ ۲۰۰۲‬و به هنگام دستگيري "مريم رجوي" در پاريس و پيامدهاي آن تصميم گرفتم اين كتاب را بنويسم. 

"در آن زمان تعدادي از هواداران سازمان مجاهدين (منافقين) دست به خودسوزي زدند و من از خود پرسيدم اين چه سازماني است كه مجوز كشته شدن هواداران خود را براي دستگير شدن يك نفر صادر مي‌كند؟" 

شواليه ادامه داد: در سراسر اروپا، عراق و ايران با اعضا و هواداران كنوني و قديمي سازمان مجاهدين(منافقين) و همچنين قربانيان آنها مصاحبه كردم و از اين طريق دريافتم كه اين سازمان يك فرقه ديني است نه يك گروه سياسي.
وي، سخنان خود را با اين پرسش ادامه داد كه، "آيا مجاهدين خلق تروريست هستند؟ 

شواليه افزود: پاسخ به اين پرسش ساده‌است. گروهي كه براي پيشبرد اهدافش ازاسلحه استفاده مي‌كند و كشتن افراد غيرسياسي و غيرنظامي را در راه اهداف خود عمل درستي مي‌داند، تروريست است و هر كسي كه در هر جاي دنيا چنين كند، تروريسم محسوب مي‌شود. 

نويسنده فرانسوي سپس اين پرسش را مطرح كرد كه، "آيا مي‌توان از گروه تروريستي عليه نظام‌هاي نامطلوب استفاده و به آنها اعتماد كرد، يعني كاري كه آمريكا يا بخشي از هيات حاكمه آمريكا قصد انجام آن را دارد؟ شواليه در پاسخ به اين پرسش خود گفت: اگر بپذيريم كه از گروه‌هاي تروريستي همچون مجاهدين مي‌توان استفاده كرد و آنها را ابزار براندازي جمهوري اسلامي قرار داد، در عمل اين مجوز را به همه داده‌ايم كه براي رسيدن به اهداف خود از تروريست‌ها عليه دولت‌هاي غربي استفاده كنند. 

"من با بسياري ازنزديكان و حاميان بن‌لادن آشنا بوده‌ام، نوع شستشوي مغزي آنان در عمليات انتحاري و شيوه تفكر آنها بسيار به ساختار فكري مجاهدين شباهت دارد."
"اعضاي مجاهدين در عراق از فراگيري زبان عربي منع مي‌شدند، چرا كه حق نداشتند با مردم عراق رفت و آمد كنند، حق ديدن هيچ برنامه تلويزيوني غير از برنامه خود را ندارند چرا كه ديدن هر برنامه ديگر و دريافت هر خبري غير از منابع اطلاعاتي آنها، روند دراز مدت شستشوي مغزي آنان را بر هم مي‌زند. 

در اين گروه چيزي به نام آزادي انديشه وجود ندارد هرچه هست فرمان از بالا و پيروي رده‌هاي پايين است."
شواليه از مسوولان صليب سرخ بين‌المللي نقل كرد: اكثر قريب به اتفاق اعضاي اين سازمان در صورت برداشتن فشارهاي رواني و نظامي و تهديدهايي كه بر ضد خانواده آنها وجود دارد، از اين گروه جدا خواهند شد. 

روزنامه‌نگار فرانسوي گفت: نمونه كلاهبرداري مجاهدين خلق براي نشان دادن دامنه نفوذ خود در ميان رهبران اروپا يك خبر هفته گذشته اين سازمان است كه در آن اشاره شد كه مريم رجوي به دعوت رئيس مجلس سناي فرانسه به اين مجلس رفته است. 

"در حالي كه واقعيت اين بود كه او بدون دعوت رسمي توانسته بود در يكي از نشست‌هاي عمومي حاشيه‌اي سناي فرانسه حضور يابد و عكاس اين گروه در يك لحظه عكس او را در كنار رئيس مجلس سنا گرفت و در اخبار و گزارش‌ها اينطور وانمود كردند كه، وي به دعوت رئيس سناي فرانسه به آنجا رفته است." 

خانم "آن سينگلتون" يكي ازاعضاي سابق گروهك منافقين كه كتاب "ارتش خصوصي صدام" را نوشته است، ديگر سخنران اين نشست بود. 

اين زن انگليسي گفت: به مدت ده سال هوادار مجاهدين و ده سال نيز عضو رسمي اين سازمان بودم، اين گروه نه يك سازمان سياسي و نه يك گروه نظامي بلكه يك فرقه مذهبي و خصوصي است. 

وي افزود: من براي اين سازمان نه تنها اتومبيل و خانه‌ام را فروختم و پولش را در اختيار آنها گذاشتم، بلكه از شغل معتبر خود كه برنامه‌نويسي كامپيوتر بود، دست كشيدم و به آنها پيوستم. 

وي گفت: "من نه يك كارشناس مسايل سياسي هستم نه پژوهشگر دانشگاه، تنها يكي از قربانيان اين سازمانم و علاقه دارم تجربيات تلخ خود را در اختيار ديگران قرار دهم. 

وي افزود: در مدتي كه با اين سازمان در ارتباط بودم آزار و اذيت زيادي ديدم اما در مقايسه با ديگر اعضاي اين سازمان كه در زندان‌هاي ابوقريب و ديگر زندان‌هاي عراق شكنجه شدند و شماري به قتل رسيدند آدم خوش شانسي بودم." 

به گفته وي، منافقين براي غرب خطرناكند چرا كه به عنوان يك فرقه منفور در آينده ايران جايگاهي ندارند و كشورهاي غربي كه اعضاي آنها را در خود جاي داده‌اند، بايد همواره نسبت به آنها در هراس باشند. 

سينگلتون ادامه داد: آنها خود را يك گروه دمكراتيك معرفي مي‌كنند اما هيچكس نمي‌تواند به انتخاب خود وارد اين گروه شود بلكه بايد از سوي اين گروه انتخاب و جذب شود.
وي ادامه داد: اين چه سازمان دمكراتيكي است كه اعضا و هوادارانش را ترغيب مي‌كند كه در خيابان‌هاي لندن و پاريس خود را آتش بزنند. 

سينگلتون گفت: مجاهدين سعي دارند اين سازمان را از تشكلي با عنوان "شوراي ملي مقاومت" متفاوت جلوه دهند در حالي كه همه مي‌دانند كه اين شورا چيزي جز پوشش فعاليت‌هاي ظاهرا آبرومندانه اين گروه نيست و خوشحالم كه بر خلاف كشورهاي اروپايي دولت آمريكا، هم مجاهدين و هم شواري ملي مقاومت را در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار داده است. 

وي افزود: سازماني كه هرگز صدام و رژيمش را محكوم نكرد، منتظر فرصت است تا در صورت خروج اجباري از عراق فعاليت‌هاي نظامي تروريستي خود را به سراسر جهان گسترش دهد و دولت‌هاي غربي نبايد براي مبارزه با جمهوري اسلامي با كارت مجاهدين بازي كنند. در اين مراسم فيلم ديگري كه با دوربين مخفي برداشته شده بود به نمايش گذاشته شد. 

دراين فيلم كه گفته شد در اواسط جنگ تحميلي صدام بر ضد ايران تهيه شده است، فردي به نام "عباس داوري" يكي از رهبران منافقين مشغول توجيه و اطلاع رساني به چند فرمانده عراقي براي حمله به خوزستان بود. 

دراين فيلم همچنين انتقال يك ميليون دلار و دينار از رژيم صدام به منافقين نشان داده شد كه نيمي به صورت دينار عراقي و نيمي به صورت دلار آمريكا بود. در اين نشست گفته شد كه اين فيلم اخيرا توسط نيروهاي كرد عراق به دست افراد بريده از منافقين رسيده است. 

"كريم حقي" يكي از فرماندهان منافقين كه از اين گروه جدا شده و در اروپا زندگي مي‌كند، سخنران ديگر اين مراسم بود و تجربه زنداني شدنش را بيان كرد. وي گفت: مجاهدين رابطه‌اي را كه با صدام حسين عليه منافع ملي ايران داشتند اكنون مي‌خواهند با "جورج بوش" و آمريكا داشته باشند. 

حقي افزود: بن لادن به مراتب از مسعود رجوي شرافتمندتر است چرا كه حرف دلش را به راحتي بيان مي‌كند، اما رجوي جرات بيان واقعي عقايدش را ندارد و مرتب براي رسيدن به اهداف و اميالش دروغ مي‌گويد. 

وي ادامه داد: قبل از انقلاب و از سن ‪ ۱۶‬سالگي همه زندگيم را صرف اين سازمان كردم اما چيزي جز خيانت و جنايت نديدم. وي گفت: در طول برگزاري اين نشست حدود ‪ ۱۰‬نفر از اعضاي گروهك منافقين در خارج از هتل محل برگزاري آن جمع شده بودند و شركت‌كنندگان را تهديد مي‌كردند كه ادامه فعاليت آنها منجر به دخالت پليس شد. 

سه نفر از اين افراد نيز به عنوان خبرنگار وارد اين نشست شده بودند و هراز گاهي تلاش مي‌كردند در آن اختلال ايجاد كنند. اين نشست با حضور حدود ‪ ۲۰‬خبرنگار، عكاس و فيلمبردار برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین