کد خبر: ۲۴۳۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
در دیدار رییس مجلس اسلونی

ظریف: فرصت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه اقتصادی وجود دارد

وزیر امور خارجه ایران در دیدار روز شنبه رییس مجلس اسلونی در تهران تاکید کرد: فرصت بزرگی برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف اقتصادی وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه،محمد جواد ظریف ظرفیتهای دو کشور برای گسترش روابط مجلسی را بسیار گسترده خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است مناسبات خود را با کشور اسلونی در همه حوزه ها از جمله روابط فرهنگی و مبادله دانشجو ،استاد و محقق گسترش دهد .

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حرکت در مسیر برداشتن موانع برای گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، تاکید کرد:گسترش مناسبات با ایران تنها گسترش روابط با یک کشور نیست،بلکه این توسعه همکاری ها زمینه را برای گسترش مناسبات با کل منطقه فراهم می آورد .

ظریف خاطر نشان کرد: فرصت بزرگی برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف اقتصادی وجود دارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد:حوزه های وسیعی برای رایزنی و همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا در عرصه منطقه ای وجود دارد .

ظریف با اشاره به گسترش افراط گرایی در خاورمیانه ،آن را موضوع مهمی برای اتحادیه اروپا دانست.

وی اضافه کرد:اتحادیه اروپا نمی تواند از افراط گرایی در سوریه مصون باشد چرا که بسیاری از تندروها از اروپا به این کشور می آیند .

«یانکو وبر» رییس مجلس اسلونی نیز در این دیدار با اشاره به نقش منطقه ای جمهوری اسلامی ایران،براهمیت مناسبات با ایران تاکید کرد .

وی افزود:در پرتو مذاکرات اخیر هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 ،زمینه خوبی برای گسترش روابط دوجانبه فراهم شده است .

رییس مجلس اسلوونی همچنین آمادگی کشورش را برای گسترش همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین