کد خبر: ۲۴۳۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
نیک بخت:

برخورد شلاقی جوابگوی رفع مشکلات حجاب و عفاف نیست

استاندار همدان با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه حجاب و عفاف وجود دارد که در راستای رفع آنها باید کار فرهنگی انجام شود، گفت: برخوردهای شلاقی برای رفع مشکلات بدحجابی در جامعه جواب نمی دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نیک بخت شامگاه شنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه سال گذشته در ستاد امر به معروف 700 مصوبه ایجاد شده است، اظهار داشت: بسیاری از مصوبات عملیاتی شدند و این موجب دلگرمی است.

وی با بیان اینکه در این ستاد باید کار فرهنگی انجام داد و منکر فرهنگی را به معروف فرهنگی تبدیل کرد، ادامه داد: مشکلاتی در زمینه حجاب و عفاف وجود دارد که در راستای رفع آنها باید کار فرهنگی کرد چراکه برخورد های شلاقی جواب نمی دهد.

باید منکرات را شناسایی کنیم

استاندار همدان با بیان اینکه باید منکرات را شناسایی کنیم و با هرکدام متناسب با آن منکر کار فرهنگی انجام دهیم، بیان کرد: برای مسائل پژوهش و تحقیقات در این زمینه هر مقدار هزینه لازم باشد تامین می کنم.

نیک بخت با بیان اینکه صدا و سیما نیز باید با منکرات مقابله را به درستی انجام دهد، عنوان کرد: رسانه ها و سایت های بیگانه هجمه های زیادی ایجاد می کنند و باید به گونه ای با این هجمه های فرهنگی دشمن مقابله و آنها را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه باید برنامه های گیرا و جذاب داشته باشیم و مخاطب را پای تلویزیون بنشانیم، بیان کرد: مساجد پایگاه های فرهنگی هستند و باید آنها نیز کارهای خوب فرهنگی انجام دهند.

استاندار همدان با بیان اینکه امسال سال اقتصاد وفرهنگ است و سال گذسته نیز از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده بود، ابراز داشت: امسال را باید سال حماسه اقتصادی و حماسه فرهنگی دانست.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه مقام معظم رهبری در کنار اقتصاد و فرهنگ دو قید عزم ملی و مدیریت جهادی را نیز ذکر کرده اند، افزود: عزم ملی یعنی ورود مردم و هر کجا که مردم وارد شده اند کارها به خوبی انجام شده و مدیریت جهادی به معنی جهادی کار کردن است.

مدیریت جهادی که بر عهده مسئولان است راضی کننده نیست

وی با بیان اینکه از عزم ملی ناراحت نیستیم اما مدیریت جهادی که بر عهده مسئولان است راضی کننده نیست و باید روی آن کار شود، ادامه داد: از فرمانداران درخواست دارم که از فرصت ها استفاده کنند و کار فرهنگی بیشتر و مضاعف تری انجام دهند و در این راستا جدیت بیشتری داشته باشند چراکه یکی از معروف ترین معروف ها رضایتمندی مردم است.

استاندار همدان با بیان اینکه باید بحث حجاب و عفاف را بیشتر باز بینی کنیم چراکه شباهت گیری مردم از بزرگان بیشتر است، عنوان کرد: مسئولان باید آراسته به تفکر و پوشش اسلامی باشند تا بتوانیم مسئله حجاب و عفاف را تحت تاثیر قرار دهیم.

نیک بخت با بیان اینکه برای مدیران در استان درس اخلاق گذشته ایم و فرمانداران نیز در شهرستان ها باید این کار را انجام دهند، افزود: از همه دستگاه ها دعوت می کنیم تا از فرصت ها استفاده کنند و با کار و اصول فرهنگی راهکار ارائه کنند تا بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم.

وی با بیان اینکه استان همدان استانی متدین و اعتقادی است و انجام کار فرهنگی در این استان اگر راه آن پیدا شود کار سختی نیست، ادامه داد: باید از مناسبت ها و فرصت های پیش رو استفاده کرد.

استاندار همدان گفت: تابستان همدان را در نظر داریم تا گردشگری را تقویت کنیم چراکه این امر یکی از فرصت هاست که باید به درستی از آن بهره گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه نباید بگذارم کار به جایی برسد که مقابله سخت شود چراکه دشمن با جدیت کار فرهنگی تخریبی انجام می دهد، اظهار داشت: باید کار فرهنگی ضد تخریب و خنثی کننده برنامه های دشمن را در برنامه داشته باشیم.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه خدماتی که به جامعه داده می شود مربوط به دولت خاصی نیست و همه دولت ها به قصد خدمت آمده اند، عنوان کرد: خدمت هر دولتی به نام خدمت نظام است و اگر بگوییم دولتی خدمت نکرده نظام را زیر سئوال برده ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین