کد خبر: ۲۴۳۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹

از هر سه ازدواج، يكی به جدایی می‌کشد

براساس آمارهای رسمی که منتشر شد، سال گذشته در ایران یک ازدواج از پنج ازدواج به طلاق ختم شده و این درحالی است که سیاست دولتی بر مقوله ازدواج و فرزنددار شدن تأکید می ورزد تا علیه پیری جمعیت مبارزه کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هافینگتن‌پست نوشت: براساس آمارهای رسمی که منتشر شد، سال گذشته در ایران یک ازدواج از پنج ازدواج به طلاق ختم شده و این درحالی است که سیاست دولتی بر مقوله ازدواج و فرزنددار شدن تأکید می ورزد تا علیه پیری جمعیت مبارزه کند. درحال حاضر نرخ طلاق به ۲۱ درصد رسیده و این رقم هفت سال پیش در حدود ۱۲ درصد بود. این پدیده در شهرهای بزرگ چشمگیرتر است: در تهران یک ازدواج از سه ازدواج در گذر زمان دوام نمی آورد.

به گزارش نامه نیوز، احمد تویسرکانی، رییس دفتر ثبت احوال، دراین خصوص می‌گوید: "در سال ۱۳۹۲، تعداد ۷۵۷ هزار و ۱۹۷ ازدواج [کاهش ۴ ممیز ۴ درصدی] و نزدیک به ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ طلاق [افزایش ۴ ممیز ۶ درصدی] در کشور به ثبت رسیده." به گفته تویسرکانی، این افزایش شدید به دلیل دخالت های یکی از دو خانواده در مسایل زن و شوهر، عدم رعایت اصول مالی در ازدواج، فقر، مواد مخدر و همچنین خشونت های زناشویی می باشد. 

درعین حال، نرخ رشد جمعیت به میزان ۱ ممیز ۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته که از این حیث کمترین مقدار را در کل منطقه به خود اختصاص می دهد. این درحالی است که به گفته وزیر بهداشت، نرخ باروری به ۱ ممیز ۸ درصد می رسد. مسؤولان ایرانی طی ماه های اخیر نسبت به پیری جمعیت هشدار داده‌اند. محمد ناظمی اردکانی، رییس سازمان ثبت احوال کشور، اخیراً نسبت به این روند هشدار داده و اظهار داشته که این نرخ می‌تواند "تا ۳۰ سال آینده" به صفر برسد. مجلس درحال حاضر در تلاش است تا اصلاحاتی را در یک سری از قوانین که می تواند به افزایش جمعیت منجر شود ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین