کد خبر: ۲۴۳۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

نوبخت: دولت امسال طرح های بالای 80درصد پیشرفت را به اتمام می رساند

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با اشاره به دو هزار و 96 طرح نیمه تمام در کشور گفت: سیاست امسال دولت اتمام طرح های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدباقر نوبختˈ روز دوشنبه در جریان سفر به کردستان، در حاشیه بازدید از پروژه راهسازی تیژ تیژ - گاران در مسیر سنندج - مریوان، افزود: دولت امسال با توجه به محدودیت منابع، طرح جدیدی را شروع نمی کند.

وی از اولویت های دولت در کردستان را جاده سنندج - مریوان ذکر و اظهار امیدواری کرد با استفاده از اعتبارات عمرانی استان و سایر ردیف های معتدد بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در ادامه گفت: حضور من در اوایل سال در کردستان، بیانگر توجه دولت به این استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در جریان این بازدید گفت: با اتمام پروژه تیژتیژ - گاران مسیر 135 کیلومتری سنندج - مریوان به 101 کیلومتر کاهش می یابد.

ˈمحمدصادق وجدیˈ افزود: با اجرای این پروژه مسافت سنندج - مریوان از نظر زمانی برای خودروهای سواری 45 دقیقه و خودروهای سنگین 70 دقیقه کوتاه می شود.

به گفته وی برای اتمام این پروژه نیاز به یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا ، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، همچنین در دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کردستان در مسیر توسعه قرار دارد و دولت نیز برای توسعه این استان برنامه ریزی کرده است.

نوبخت افزود:استفاده از ظرفیت های موجود کردستان، می تواند این استان را به توسعه برساند.

وی اظهارکرد:با همکاری مجلس شورای اسلامی با برنامه ریزی مناسب برای رفع مشکلات کشور تلاش خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در ادامه هدف از سفر خود را به کردستان را بررسی وضع این استان، اطلاع از پروژه های عمرانی، آشنایی با مسایل و مشکلات کردستان دانست و گفت: رفع مشکلات مردم کردستان در اولویت دولت است.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز گفت: جای خوشحالی دارد که دولت تدبیر و امید به استان کردستان نگاهی توسعه گرایانه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمد حسینی شاهرودیˈ افزود: کردستان ظرفیت های زیادی دارد که دست نخورده باقی مانده است.

وی از کشاورزی، شیلات و دامپروری به عنوان ظرفیت های توسعه ای کردستان نام برد و گفت: این ظرفیت ها در کنار سایر ظرفیت های آن مانند معدن و مرزها می توانند در توسعه کردستان تاثیرگذار باشند.

وی هم مرز بودن با عراق و مبادلات مرزی را یک ظرفیت مهم دانست و اظهار کرد: اما آن طور که باید از این ظرفیت استفاده نشده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه کردستان در بسیاری از شاخص ها از جمله امنیت، گازرسانی، برقرسانی و مخابرات در سال های اخیر به نسبت سایر استان ها رشد بسیار خوبی کرده، گفت: اکنون کردستان در حوزه حمل و نقل جاده ای و هوایی با مشکلاتی روبه رو است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم کردستان به عنوان مردمانی وفادار، قدرشناس و پیرو ولایت فقیه نام برد و افزود:رهبر معظم انقلاب نیز بهترین تعبیرها را در مورد این استان داشته اند.

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در سفری یک روزه به همراه نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم کردستان در مجلس وارد کردستان شد.

به گزارش ایرنا، ˈبازدید از برخی طرح های عمرانی، شرکت در آیین پنجمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی کردستان و نشست خبری از برنامه های سفر یک روزه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به کردستان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین