کد خبر: ۲۴۳۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

یک رکورد احمدی‌نژادی دیگر برملا شـد!

دو دولت محمود احمدی نژاد در بسیاری از زمینه ها رکورددارند، از افزایش درآمدهای نفتی گرفته تا افزایش نرخ معوقات بانکی. رکوردهایی که کوچک نیستند و در تاریخ ایران بی سابقه‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس گزارش‌های رسمی در هشت سال حاکمیت محمود احمدی‌نژاد معوقات بانکی از 7هزار میلیارد تومان به بیش از 80 هزار میلیارد تومان رسید.

این رکورد در درون خود رکورد جالب توجهی دیگری دارد که آن هم بی سابقه است. نرخ معوقات بانکی از آغاز به کار دولت نهم یعنی در سال 84 با شیبی مشخص افزایش یافت و سالانه تا سقف 12 هزار میلیارد تومان به مطالبات افزوده شد. اما این شیب در طول سه ماه با افزایش شدیدی روبه رو شد. تا بهمن ماه سال 91 مطالبات معوق بانکی 60 هزار میلیارد تومان بود اما در فاصله سه ماه یعنی از بهمن 91تا اردیبهشت 92 این مطالبات به 80 هزار میلیارد رسید. یعنی افزایش 20هزار میلیاردی معوقات بانکی فقط در طول سه ماه.

این شیب افزایش معوقات در طول تاریخ ایران بی سابقه بوده است. دولت احمدی نژاد هیچ گاه توضیحی درباره دلیل این افزایش غیر منطقی ارائه نکرد.

اکنون با روی‌ کار آمدن دولت حسن روحانی به نظر می رسد تصمیم جدی برای وصول این مطالبات گرفته شده است. هفته گذشته دولت اسامی بیش از 500 تن از بدهکاران را به قوه قضائیه ارسال کرد و قوه قضائیه نیز اعلام کرده است که این لیست را بررسی می کند.

از طرفی دیگر براساس اخبار منتشر شده مطالبات معوق بانکی بیشتر از آن چیزی است که تاکنون اعلام شده بود. خبرگزاری فارس روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که این معوقات حدود 100هزار میلیارد تومان است نه 80 هزار میلیارد.

به گزارش فرارو ؛ گفته می شود مانده مطالبات غیرجاری بالای 10 میلیارد تومان جمعا رقمی معادل 62 هزار میلیارد تومان است که در اختیار 900 ذی نفع اعم از حقوقی و حقیقی است. همچنین مطالبات غیرجاری بالای هزار میلیارد تومان در اختیار 3 ذی‌نفع قرار دارد که دو نفر آنها در مسیر رسیدگی به 2 پرونده بزرگ اقتصادی در زندان به سر می‌برند.دارندگان بدهی غیر جاری بالای 500 میلیارد تومان هم 18 نفر هستند که چیزی حدود 15 هزار میلیارد تومان از حجم مطالبات را به خود اختصاص داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین