کد خبر: ۲۴۳۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰

مذاکرات هسته‌ای منافع عده‌ای خاص در داخل کشور را به خطر انداخته است

عضو فراکسیون رهروان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر بهره گیری از تجارب تیم های قبلی مذاکره کننده هسته ای گفت:عده ای که تعداد آنها به عدد انگشتان دست می رسد دنبال مباحث خاصی هستند و با منافعی که از مذاکرات عاید کشور می شود مخالفند چرا که منافع گروهی شان به خطر افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر حضور دو تیم قبلی و فعلی مذاکرات هسته ای در مجلس با هدف کمک به منافع ملی باشد این اقدام خوبی است ولی اگر قصد برگزار کنندگان، تضعیف تیم هسته ای است برگزاری چنین برنامه ای به صلاح نیست.

ˈبهروز نعمتیˈ با بیان اینکه این رفتارها تاکنون مسبوق به سابقه نبوده است، افزود : مباحثی که برخی به دنبال آن هستند می توانند به شیوه های دیگرهم تدوین و در اختیار تیم مذاکره کننده بگذارند، اما اگر بازهم قصد دارند جنجالی درست کنند، منطقی به نظر نمی رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اظهاراتی مبنی بر نگرانی از نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای گفت:کسانی که به دنبال این مباحث هستند اول باید موضع خود را نسبت به دولت مشخص کنند و بگویند که موافق، منتقد و یا مخالف دولت هستند و با مشخص کردن جایگاهشان مواضع خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: تیم فعلی مذاکره کننده تیم قوی و خوشنامی است که می تواند از پس وظایف محوله به خوبی بربیاید و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

نعمتی با اشاره به نقش و جایگاه وزارت امور خارجه و عقبه کارشناسی موجود در این وزارتخانه گفت: در حال حاضر مذاکرات به اصل خود بازگشته است و این وزارتخانه به صورت تخصصی مسائل سیاست خارجی و مسئله هسته ای را پیگیری می کند و ادامه این روند بسیاری از مشکلات پیش روی سیاست خارجی کشور را حل می کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مقام معظم رهبری در راس هرم مدیریتی کشور حضور دارند و ایشان در مسائل هسته ای و سیاست خارجی تصمیم گیر هستند و مباحث حاشیه ای که از گوشه و کنار شنیده می شود، خیلی مهم نیست.

نعمتی در پایان گفت: موفقیت مذاکرات هسته ای خیلی ها را در داخل و خارج دچار مشکل می کند و اگر یخی که در روابط ایران و غرب وجود دارد ذوب شود خیلی ها را در عرصه های بین المللی، منطقه ای و داخلی، آب می برد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین