کد خبر: ۲۴۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

حاشیه های وین 4 - خبرنگاران منتظر نتایج مذاکرات

خبرنگاران مستقر در مرکز رسانه های وین در مقر سازمان ملل یا استریا سنتر منتظر دریافت خبر از نتایج چهارمین دور مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرنگاران از صبح پنجشنبه که دور سوم چهارمین مرحله از مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت، منتظر نتایج آن هستند.

- مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون برخلاف دیروز که بعد از اولین دور این مرحله از مذاکرات روسای هیات های ایران و 1+5 در مرکز رسانه ای وین حاضر شد و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد، این بار در این مرکز حضور نیافت.

- برخی از خبرنگاران حاضر در مرکز رسانه ای وین می گویند که در گذشته نیز مان تنها در اولین دور مذاکرات وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به میان خبرنگاران می آمد و دیگر تا پایان مذاکرات از وی خبری نبود. 

در این حال برخی دیگر می گویند که در مراحل قبلی دیدارهای اشتون و ظریف معمولا در روز اول به پایان می رسید، ولی در این دور مذاکرات آنان به روز دوم کشیده شد.

- برخی شنیده ها حاکی از آن است که دیدار امروز اشتون با ظریف به نمایندگی از جانب کشورهای 1+5 نبوده، یا مذکرات دو طرف هنوز به نتایج مشخصی نرسیده و به همین خاطر سخنگوی وی از حضور در جمع خبرنگاران حضور نیافته است و مطالب جدیدی در پاسخ به پرسش های خبرنگاران ندارد.

- مذکرات فنی میان کارشناسان ایران و 1+5 نیز در روز دوم چهارمین مرحله از مذاکرات هسته ای دو طرف برای مهیا کردن زمینه نگارش متن توافق نهایی و جامع ادامه یافت و خبرنگاران اطلاعی از جزییات مباحث کارشناسی ندارند.

- مذاکرات وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل محل استقرار آنان و با فاصله زیاد از محل استقرار خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین