کد خبر: ۲۴۴۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

بازداشت 50 معترض از جمله یک کودک در ازمیر ترکیه خشم مردم را برانگیخت

بازداشت 50 معترض به حادثه کشته شدن 300 نفر در یک معدن ترکیه از جمله یک کودک 10 ساله در شهر ˈازمیرˈ، موجب خشم مردم این کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا ، رسانه های ترکیه روز شنبه تصاویری از بازداشت گسترده معترضان در شهر ازمیر در غرب ترکیه منتشر کردند که صحنه بازداشت یک کودک 10 ساله در حالی که گریه می کرد، موجب شدت گرفتن خشم معترضان شد.

رسانه های ترکیه نوشتند: خانواده های معدنچیان و مردم ترکیه با اعمال فشارها و خشونت پلیس و مسوولان دولتی علیه معترضان، تنها غمگین نیستند، بلکه خشمگین نیز هستند.

به نوشته روزنامه های روز شنبه ترکیه، نیروهای پلیس این کشور دیشب 50 تظاهرکننده را در ازمیر در غرب این کشور بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان در اعتراض به وقایع روزهای اخیر در شهر سوما و مرگ 300 نفر از کارگران معدن ذغال سنگ، قصد راهپیمایی به طرف میدان شهرداری ازمیر را داشتند.

جلوگیری نیروهای پلیس از ادامه راهپیمایی موجب بروز درگیری میان تظاهرکنندگان و این نیروها شد و شمار زیادی بازداشت شدند.

گزارشهای رسیده از سوما نیز حاکی است که پلیس این منطقه از صبح امروز با کنترل اتوبوسها و خودروها در مبادی ورودی به این شهرستان، مسافران را مورد بازجویی قرار می دهد و از ورود برخی از آنان به شهر جلوگیری می کند .

در جریان انفجار معدن ذغال سنگ در منطقه سومای ترکیه ، تاکنون 300 نفر جان باخته و دستکم 80 نفر دیگر از کارگران این معدن مجروح شده اند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین