کد خبر: ۲۴۴۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

«چ» به کمک جوان محکوم به اعدام می‌رود

بهاره رهنما: قرار شد که در مراسم های این چنینی تا سقف صد و پنجاه میلیون تومان پول را برای آزادی این جوانان تامین کنیم و بقیه مبلغ را خودشان جمع آوری کنند. خانواده امین خانه خود را فروختند تا بتوانند مبلغ دیه مورد نظر را تامین کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهاره رهنما سفیر حمایت از کودکان از اکران همت عالی فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برای آزادی جوانی محکوم به اعدام در سینما فرهنگ خبر داد.
 
 بهاره رهنما در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص مراسم گلریزان برای نجات جان جوان محکوم به اعدام گفت: از سال گذشته تا به امروز در مراسم مختلف برای آزادی جوانان محکوم به اعدام شرکت داشتم و به عنوان سفیر حمایت از کودکان همیشه تلاشم بر این بوده است که بتوانم در این مراسم خیریه حضور داشته باشم و کاری کنم. در تمام دنیا کودکان زیر 18 سال وقتی مرتکب جرم می شوند، از اعدام رهایی پیدا می کنند.
 
رهنما ادامه داد: هنرمندان سینمای ایران و بازیگران همیشه در این کارهای خیر پیش قدم هستند و تمام توان خود را برای این مساله به کار می گیرند تا جوانی که مرتکب قتل غیر عمد شده است را از اعدام نجات دهند. پیش از این 3 نوجوان با اکران فیلم های «طبقه حساس» و «خط ویژه» توانستند از اعدام رها شوند. در اکران فیلم های «طبقه حساس» و «خط ویژه» مبلغ قابل توجه ای جمع شد و مردم به کنار هنرمندان آمدند و همگی دست در دست هم دادیم و این اتفاق افتاد.
 
بازیگر فیلم «طبقه حساس» یادآور شد: این بار هم برای رهایی جوانی به نام امین جلیلوند از بند اعدام کنار هم جمع خواهیم شد. این جوان مرتکب قتل نشده است، در یک درگیری خیابانی که مقصر فرد دیگری بوده حضور داشته و ضربات وارد شده به مقتول از سوی او نبوده است. این جوان امروز از قاری های خوب قرآن است. او از سوی کانون اصلاح ترتبیت به ما معرفی شده و تمام پول هایی که در این گلریزان جمع شود به سازمان زندان ها تحویل داده خواهد شد.
 
رهنما در خصوص رقم هایی که برای آزادی جوانان محکوم به اعدام تامین می شود، گفت: پیش از این شائبه ای به وجود آمد که در مراسم همت عالی مبلغ های زیادی جمع می شود و در اختیارخانواده های مقتول قرار می گیرد. به همین دلیل طی صحبت هایی که  در انجمن کودک با هنرمندان داشتیم، قرار شد که در مراسم های این چنینی تا سقف صد و پنجاه میلیون تومان پول را برای آزادی این جوانان تامین کنیم و بقیه مبلغ را خودشان جمع آوری کنند. خانواده امین خانه خود را فروختند تا بتوانند مبلغ دیه مورد نظر را تامین کنند.
 
بهاره رهنما یاد آور شد: این مراسم روز دوشنبه ساعت 10 شب در سینما فرهنگ برگزار می شود. تهیه کننده «خط ویژه» در زمان اکران فیلمش خیلی از این قبیل اقدامات استقبال می کرد اما اکران این فیلم به پایان رسیده و این امکان وجود نداشت که این مراسم را برگزار کنیم. فیلم «طبقه حساس» هم که پیش از این برای آزادی جوان دیگری اکران شده بود، این بود که تصمیم گرفتیم به سراغ فیلم «چ» برویم و در این مسیر با حمایت پخش کننده این فیلم و موسسه فیلمیران مواجه شدیم که تمام قد از این کار حمایت کردند.
 
رهنما در پایان سخنانش گفت: اکران فیلم به صورت همت عالی خواهد بود و من از تمام مردم خواهش می کنم که در این کار خیر سهیم شوند تا جوان دیگری با همت شما از مرگ نجات پیدا کند.
 
بهاره رهنما این روزها نمایش «با من بستنی می خوری» را در فرهنگسرای نیاوران در حال اجرا دارد که این نمایش در روزهای پایانی خود را سپری می کند و فیلم «طبقه حساس» با بازی او در سینماها در حال اکران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین