کد خبر: ۲۴۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

ساختمان‌ها در ایران تا چند سال عمر می‌کنند؟

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان باید توسط مجلس شورای اسلامی، بازنگری و اصلاح شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد رضا رئیسی در پانزدهمین گردهمایی نمایندگی‌های سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در گناباد، با اشاره به اینکه قانون نظام مهندسی ساختمان، 19 سال قبل توسط مجلس شورای اسلامی، تصویب و ابلاغ شده است، توضیح داد: این قانون ایراداتی دارد که توسط کارشناسان، شناسایی و از سوی شورای عالی نظام مهندسی به مجلس ارسال شده است.

وی اظهار کرد: اعضای سازمان نظام مهندسی با همکاری دیگر نهادها از جمله شهرداری باید تلاش کنند تا عمر مفید ساختمان‌ها را از 20 یا 30 سال به 100 سال افزایش یابد.

رئیسی گفت: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌های خراسان رضوی زلزله‌خیز است، نظارت بر ساخت‌وسازها باید با همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و سازمان نظام مهندسی ساختمان، بیشتر شود.

محمد رضا اخوان عبداللهیان، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز گفت: ثبات مدیریت در بدنه سازمان نظام مهندسی باید حفظ شود زیرا هر جا که اقدامات سیاسی و اجتماعی کنار هم باشد، می‌توان کار ماندگار انجام داد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: حمایت از تولید کنندگان یکی از موضوعاتی است که در اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه داشت و دست‌اندرکاران ساخت و ساز از جمله مهندسین نظام مهندسی ساختمان در این امر نقش مهمی دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین