کد خبر: ۲۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۳ - ۱۷:۳۱

اعتراض دانشجويان دانشكده خبر

آفتاب‌‌نیوز : روابط‌عمومي دانشكده خبر عصر يكشنبه اعلام كرد: دكتر محمدحسن جعفري رئيس اين دانشكده در جمع گروهي از دانشجويان معترض، خطاب به مسؤولين تصميم‌گيرنده در شوراي‌عالي اداري گفت: دانشكده خبر و آموزش‌هاي رسانه‌اي هشت سال قبل در پاسخ به يك نياز اساسي ناشي از عقب‌ماندگي تاريخي ايران در زمينه تربيت نيروهاي حرفه‌اي براي تمامي رسانه‌هاي كشور با تصويب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري شروع به‌كار كرد و نمي‌تواند محدود به آموزش نيروي انساني براي يك سازمان خبري باشد.

دكتر جعفري گفت: دانشكده خبر از زيرمجموعه‌هاي رسمي دانشگاه جامع علمي كاربردي و وزارت علوم است و پيوند آن با ايرنا، كه رسانه خبري مادر كشور است، به منظور استفاده از يك پشتوانه قوي و امكانات حرفه‌اي براي تربيت نيروهاي هرچه كاربردي‌تر بوده است.

يكي از دانشجويان خبرنگار دانشكده خبر نيز در اين زمينه با انتقاد شديد از نگاه اداري و غيرعلمي تهيه‌كنندگان پيش‌نويس اين مصوبه گفت: بيش از 75 درصد دانشجويان دانشكده خبر كه شمار آن از پانصد نفر فراتر است، در رسانه‌هاي سراسر كشور اشتغال به‌كار دارند و تقريباً رسانه مهمي در كشور نيست كه نيروي خبري از تربيت‌شدگان اين دانشكده در آن حضور نداشته باشد.

دانشكده خبر طي سال‌هاي فعاليت خود پيش از 150 نيروي حرفه‌اي در سطح كارداني و كارشناسي براي رسانه‌هاي مختلف تربيت كرده است و اخيراً نيز با تصويب دوره كارشناسي ارشد خبرنگاري بين‌المللي در مراجع قانوني آموزش عالي كشور، مقرر شده است از مهرماه سال 84 براي اولين‌بار در ايران، دانشجويان اين رشته مشغول به تحصيل شوند.

دكتر جعفري همچنين خطاب به مسؤولين تصميم‌گيرنده گفت: توجه داشته باشيم كه كشور ما در زمينه رسانه‌اي حتي يك خبرنگار مطرح در سطح منطقه و جهان ندارد و اين در حالي است كه ايران در تمامي رشته‌هاي علمي نمايندگان شاخص و شايسته‌اي را به جامعه جهاني معرفي كرده است.

رئيس دانشكده خبر افزود: دليل اين امر، يك عقب‌ماندگي تاريخي رسانه‌اي در ايران است كه اين عقب‌ماندگي مستقيماً به نبودن هيچگونه عزم و برنامه‌اي در طول دوران قبل از انقلاب براي تربيت نيروهاي حرفه‌اي و كاربردي رسانه‌اي باز مي‌گردد.

دكتر جعفري گفت: باتوجه به همين نياز و خلاء تاريخي بود كه «دانشكده خبر و آموزش‌هاي رسانه‌اي» در سال 1376 پس از سال‌ها بررسي و مطالعه به پيشنهاد سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي و با تصويب قطعي شوراي گسترش آموزش عالي كشور تأسيس و راه‌اندازي شد.

دانشكده خبر از زيرمجموعه‌هاي دانشگاه جامع علمي كاربردي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است و گزينش دانشجوي آن از طريق آزمون‌هاي سراسري سازمان سنجش آموزش كشور صورت مي‌پذيرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین