کد خبر: ۲۴۴۹۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
انتخابات شورای عالی بنیاد باران برگزار شد

خاتمی: باران به دنبال پر کردن خلا‌ءهای جامعه است

هفتاد و ششمین نشست ماهانه بنیاد باران شب گذشته با سخنرانی سیدمحمد خاتمی و نیز انتخابات سومین شورای عالی این بنیاد برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: در جلسه شب گذشته که پانزدهمین مجمع بنیاد باران برای انتخاب سومین شورای عالی این بنیاد بود، در ابتدای مراسم حبیب‌الله بیطرف با موضوع بررسی چالش‌های بحران آب در ایران و راهکارهای پیش رو سخنرانی کرد و سپس برنامه ژرسش و ژاسخ انجام شد

به گزارش آفتاب، در ادامه این جلسه، هیأت رئیسه برگزاری انتخابات شورای عالی بنیاد باران به ریاست سیدمحمد خاتمی تشکیل شد

در این هیأت رئیسه محمود زمانی قمی و الهه کولایی به عنوان ناظر و رازانی به عنوان منشی برگزیده شدند و پس از سخنرانی كوتاه سیدمحمد خاتمی، انتخابات شورای عالی این بنیاد برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس بنیاد باران در این نشست گفت: این بنیاد جای هیچ بنیاد و نهاد دیگری را تنگ نمی‌کند بلکه مشوق ایجاد بنیان‌های مشابهی همچون بنیاد باران است.
خاتمی با اشاره به اینکه "در سال‌های گذشته با وجود سختی‌های فراوان اعضای این بنیاد فعالیت خود را ادامه دادند تا فعالیت‌های انقلابی، دینی، فرهنگی و سیاسی ادامه داشته باشد"، افزود: تقاضاها برای عضویت در بنیاد باران بسیار زیاد است ولی به دلیل کمبود امکانات و میدان گسترده برای فعالیت نتوانستیم تمام تقاضاها را جذب کنیم.

به گزارش روابط عمومي دفتر سيد محمد خاتمي؛ وی ادامه داد: ما باید جهت درست فعالیت بنیاد باران را بشناسیم زیرا بارها گفته شده که باران ماهیت سیاسی ندارد یعنی فعالیت شبیه تشکل‌های سیاسی و تلاشی برای مشارکت در قدرت یا حضور در قدرت ندارد زیرا رسالت باران این نیست که برای انتخابات نامزد معرفی کرده یا تبلیغات و فعالیت سیاسی کند بلکه رویکرد این بنیاد، رویکردی اجتماعی، علمی و فرهنگی است.

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان همچنین با بیان اینکه "جهت‌گیری بنیاد باران به سوی جامعه است"، گفت: این بنیاد به دنبال شناسایی و پر کردن خلاءهای جامعه است؛ البته سیاسی نبودن باران به این معنا نیست که به سیاست نمی‌پردازد بلکه این بنیاد به آسیب‌های سیاسی و همچنین اندیشه‌های سیاسی می‌پردازد.

خاتمی در ادامه با ذکر مثالی درباره جنگ‌های آینده که جنگ آب است، یادآور شد: کشور ما هم مشکل مضاعفی در زمینه آب دارد. وظیفه دولت در این زمینه، برنامه‌ریزی و پیاده کردن برنامه‌هاست اما شاید دولت امکانات کافی برای رسیدگی بنیادی به همه مسائل ندارد. در اینجاست که نهادهای مدنی می‌توانند به بسیاری از این مشکلات رسیدگی کنند؛ البته منظور من از نهادهای مدنی صرفاً تشکل‌های سیاسی نیست.

وی همچنین افزود: در مسائل زیست محیطی یا کشاورزی نهادهای مردمی متعددی وجود دارد ولی چه کسی باید این نهادها را هماهنگ کند؟ به نظر من بنیاد باران می‌تواند این هماهنگی را ایجاد کرده و خلاءهای موجود در این زمینه را حل کند.

رئیس بنیاد باران در پایان خطاب به اعضای این بنیاد گفت: باید بنیاد باران را با رویکرد اجتماعی، پرورشی، فرهنگی و اقتصادی فعال‌تر کنیم. البته منظور از رویکرد اقتصادی، فعالیت‌ همچون بنگاه‌های اقتصادی نیست. من امیدوارم فضایی ایجاد شود تا نهادهایی که عزم خدمت به جامعه را دارند، قادر باشند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

در این نشست شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبی همچون عبدالله رمضان‌زاده، محسن آرمین، محسن صفایی فراهانی، جواد امام، محمود زمانی قمی، حسن رسولی، علی شکوری‌راد، محمدجواد حق‌شناس، جواد اطاعت، عبدالله ناصری، حسین مرعشی، جلال جلالی‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، حبیب‌الله بیطرف، احمد خرم، الهه کولایی و رازانی حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین