کد خبر: ۲۴۵۰۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
ضرورت چاره‌اندیشی برای نجات دامداران

خرسندی دلالان دام از خشکسالی در بیارجمند

فرماندار شاهرود با اشاره به خشکسالی شدید منطقه بیارجمند این شهرستان و فعالیت گسترده دلالان برای سوءاستفاده از این فرصت برای خرید دام ها با قیمت ارزان آن هم در قبال چک های طولانی مدت، گفت: خشکسالی امان مردم منطقه را بریده و بدترین وضعیت را بر زندگی آنان تحمیل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مهدی بندرآبادی روز چهارشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: دامداری شغل اصلی مردم بیارجمند است ولی اکنون به خاطر خشکسالی هیچ گونه علوفه ای در این منطقه پیدا نمی شود. 

وی با بیان اینکه خشکسالی حتی امان شترها به عنوان پرطاقت ترین دام را بریده، اظهار داشت: اکنون دام ها هیچ علوفه ای ندارند و دامداران نیز توان مالی برای خرید علوفه ای که دولت با قیمت مناسب توزیع می کند را ندارند. 

وی با اشاره به سودجویی دلالان از وضعیت خشکسالی و مشکلات ناشی از آن برای دامداران، ادامه داد: دلالان با چک های 11 و 13 ماهه دام دامداران را می خرند که مشخص نیست این پول برای دامداران نقد شود. 

بندرآبادی با اشاره به تاکید مکرر امام جمعه بیارجمند برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی، از مستاصل ماندن عشایر منطقه به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی خبر داد. 

وی با اشاره به کمبود آب برای روستاهای شهرستان شاهرود، گفت: کمبود آب 16 روستای این شهرستان از حد بحران گذشته و با تانکر آبرسانی می شوند. 

به گزارش ایرنا، فرماندار شاهرود با بیان اینکه شش روستا در بیارجمند یک قطره آب هم ندارند و تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هم نیستند، تصریح کرد: تامین تانکر آب پلی اتیلن و استقرار آن در این روستاها نیاز به اعتبار بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین