کد خبر: ۲۴۵۰۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵

وزیر علوم: بنیاد اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد دانش‌بنیان است

وزیر علوم در نشست مشترک انجمن‌های علمی و مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر این که شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی توجه به اقتصاد دانش بنیان است، گفت: ما باید مدل اقتصاد دانش‌بنیان را بر مبنای نقش دانشگاه‌ها تبیین کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انجمن های علمی سراسر کشور گفت: در الگوی اقتصاد دانش‌بنیان دو عرصه عرضه و تقاضا وجود دارد و در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌اند تصویری از این الگو را برای دانشگاهیان ترسیم کنند.

وی نیروی انسانی متخصص، مراکز رشد، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و انجمن‌های علمی را در قسمت عرضه قرار داد و افزود: ساختارهای موجود پیش از این در دنیا جواب داده بودند و ما هم به این دلیل آن‌ها را اخذ و بومی کرده‌ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مشکل عمده در زمینه فعالیت انجمن‌های علمی را عدم تناسب بین جایگاه عرضه و تقاضا عنوان کرد و با تاکید بر این که مدل عرضه و تقاضا در عرصه‌ی علم و فناوری کارآمد است، اظهار کرد: انجمن‌های علمی در عرضه‌ی استانداردهای بومی،‌ و برنامه‌ریزی ملی نقش‌آفرین هستند.

وزیر علوم ادامه داد: بیشتر گلایه‌های انجمن علمی ناشی از این موضوع است که نظام عرضه و تقاضا در حوزه کاری آنان شکل نگرفته است. متاسفانه این شکل طبیعی از ارتباط را در بسیاری از حوزه‌ها نداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و سیصد شرکت دانش‌بنیان درکشور وجود دارند که محصول تولید می‌کنند ولی اکثر این شرکت‌ها درحال تعطیلی هستند زیرا یک زیرنظام مبادله استاندارد نداریم. ما نیازمند استانداردهای ملی، آزمایشگاه استاندارد و تکمیل زیرنظام‌های مبادله‌ای هستیم که در حال حاضر بخشی از آن در قالب پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم در پایان ابراز امیدواری کرد، امکان تکمیل چرخه عرضه و تقاضا در حوزه علم و فناوری فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین