کد خبر: ۲۴۶۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

اقدام بیل گیتس در حمایت از زندانیان فلسطینی

بیل گیتس میلیاردر آمریکایی و از بنیانگذاران میکروسافت سهام قابل توجه خود را در یک شرکت انگلیسی به علت اینکه با سیستم زندان ها و ارتش اسرائیل همکاری دارد، فروخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بيل گيتس در حمايت از زندانيان فلسطيني سرمايه خود را از شرکتي انگليسي خارج کرد     

بیل گیتس سرمایه خود را از یک شرکت انگلیسی که سامانه های امنیتی به رژیم صهیونیستی ارائه می کند، بیرون کشید.

روزنامه هاآرتص در پایگاه اینترنتی خود با اشاره به این مطلب نوشت، بیل گیتس میلیاردر آمریکایی و از بنیانگذاران میکروسافت سهام قابل توجه خود را در یک شرکت انگلیسی به علت اینکه با سیستم زندان ها و ارتش اسرائیل همکاری دارد، فروخت.

شرکت جی فور اس (G4S)، شرکت بین المللی که دهها میلیارد دلار ارزش دارد و بیش از ششصد هزار کارمند در سراسر جهان برای آن فعالیت می کنند، سامانه های امنیتی به زندان های اسرائیل و ایست های بازرسی کرانه باختری می دهد.

طبق آمار سازمان غیر انتفاعی «چه کسی نفع می برد»، در سال 2007 این شرکت قراردادی با سرویس زندان های اسرائیل امضا کرد تا سامانه های نظارتی را عرضه کند. از این سامانه ها در نواحی استفاده می شود که در آنها زندانیان فلسطینی بدون محاکمه و به شکل زندانی موقت، دربند هستند.

این سازمان غیرانتفاعی که مدافع حقوق زندانیان فلسطینی است، در ماه آوریل همراه با دهها سازمان بین المللی و فلسطینی دیگر خواستار خروج سرمایه بیل گیتس از این شرکت شد.

گیتس که سهامی به ارزش صد و شصت و هفت میلیون دلار در شرکت جی فور اس داشت، پس از بررسی این درخواست، آن را پذیرفت.

هم اکنون حدود دویست و چهل زندانی فلسطینی در اعتراض به شرایط نامطلوبی که در آن به سر می برند و بازداشت بدون محاکمه خود، در اعتصاب غذا هستند و این اعتصاب اکنون وارد دومین ماه خود شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین