کد خبر: ۲۴۶۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

سیدعلی خمینی: فسادهای میلیاردی باعث خجلت است

شامگاه چهارشنبه مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای مظلوم قیام خونین 15 خرداد در مسجد رضویه ورامین برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خمینی ضمن پرداختن به قیام 15 خرداد و چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بر اهمیت پرداختن به دستورات اسلام و آرمان‌های امام (ره) برای تحلیل نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب است، ایشان فرمودند اگر امام (ره) و ما دم از مردم‌سالاری می‌زنیم، این برگرفته از مردم‌سالاری غربی نیست بلکه برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است.

فرزند مرحوم حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی افزود: ببینیم اسلام از ما چه خواسته، چه گروه‌هایی را نباید بگذاریم در کشور اسلامی مسئولیت بگیرند و رشد کنند، باید زمانی که خواستیم در صحنه حاضر شده و رأی دهیم مراقب باشیم افرادی پا به عرصه نگذارند که انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند.

وی تصریح کرد: گروه اول تشنگان قدرت و قدرت‌طلبان هستند، آن‌ها که برای کسب قدرت وارد صحنه می‌شوند و به‌دنبال چیزی جز اصلاح جامعه هستند، مردم ما باید دنبال مسئولینی باشند که بحمدالله تاکنون هم همین‌طور بوده، که طمع‌ورز و قدرت‌طلب نباشند.

یادگار امام خمینی (ره) با اشاره به فرمایشی از امام (ره) که مسئولان باید خادم ملت باشند، گفت: اگر این چنین نباشد فرقی بین نظام اسلامی و دیگر نظام‌ها نیست، اسلام به‌دنبال کسی است که از قدرت برای تعالی جامعه تلاش کند و اگر نه طمع‌ورزان و قدرت‌طلبان تا زمانی که اوضاع خوب است فقط و فقط تأیید می‌کنند و زمانی که اوضاع بد شد به گوشه‌ای پناه می‌برند و یا با دشمن همراه می‌گردند.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که یاری کردن صرفاً به‌به و چه‌چه کردن نیست، یکی از پیام‌های اخلاقی پیامبر (ص) به ما مسلمین این بود که یاری رساندن یعنی اگر عیبی دیدید فریاد بزنید.

یادگار امام خمینی (ره) افزود: اگر دیدیم مسیر به تعالی است، به ولایت است، به ولایت اهل بیت علیهم‌السلام است تا پای جان حمایت کنیم و اگر دیدیم نظام در گوشه و کنار با فشار اقتصادی روبه‌رو است برای حمایت نگوییم نیست این غلط است، خیر، اگر فشار اقتصادی بود باید بگوییم هست، اگر بگوییم نیست و دشمن بگوید هست و مردم هم در جامعه ببینند هست در پی حرف دشمن می‌روند.

حجت‌الاسلام سید علی خمینی خصوصیت طمع‌ورزان و قدرت‌طلبان را این‌گونه تشریح کرد: این‌ها اگر ببینند جایی قدرت است در آن جا جمع می‌شوند تا شاید چیزی از آن قدرت به آن‌ها برسد.

وی دومین گروه که نباید در نظام اسلامی قدرت بگیرد را مفسدان اقتصادی نامید و گفت: ملت در انتخابات مراقب باشد مسئولیت به دست مفسدان اقتصادی نیفتد، البته اسلام با ثروت مخالف نیست، با فساد اقتصادی مخالف است. بنابراین نظام اسلامی باید با تمام قدرت در برابر فساد بایستد، حتی یک ریال فساد در نظام اسلامی قابل قبول نیست. اما متأسفانه در کشور می‌بینیم فسادهایی را که سر به فلک کشیده است.

یادگار امام عظیم‌الشأن گفت: در کشوری که با فقر روبه‌رو‌ست انسان خجالت‌زده می‌شود صحبت از فسادهای میلیارد دلاری شود، این‌ها شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست. نشست و برخاست با فاسد اقتصادی نیز جایز نیست، باید با فاسد مبارزه کرد، دور باد آن روز که در نظام اسلامی فاسدان اقتصادی بر مسند حکومت تکیه زنند.

به گزارش فارس، وی گروه بعدی که باید از قدرت دور باشند را عیب‌جویان دانست و تصریح کرد: عیب‌جویی با نقد متفاوت است، انسان عیب‌جو دائماً در پی عیب‌جویی است اما انسان منتقد علاوه بر اینکه اشکالات را می‌گوید اولاً دغدغه اصلاح و درست کردن دارد و ثانیاً خوبی‌ها و نقاط قوت را هم بازگو می‌کند، باید مراقب باشید، در نقد دولت هم باید انصاف را رعایت کنید.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: انصاف داشته باشیم، انصاف نیاز امروز جامعه ما است. در انتقادات خود، در دوستی‌های خود، در دشمنی‌ها، در همه حال انصاف را رعایت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین