کد خبر: ۲۴۷۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
استاندار مازندران:

سیلزدگان بهشهر از کمک بلاعوض 10 میلیون ریالی بهره مند می شوند

استاندار مازندران گفت: سیل زدگان بهشهری برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از سیل، از کمک بلاعوض 10 میلیون ریالی بهره مند می شوند .
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ ربیع فلاح ˈ شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران بهشهر که در فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود : این کمک ها صبح فردا و از طریق کمیته امداد امام خمینی ( ره) و بهزیستی مازندران میان حادثه دیدگان توزیع خواهد شد .

وی بر لزوم حمایت بیشتر از سیل زدگان بهشهر تاکید کرد و گفت : لازم است تا زمان تکمیل و ترمیم منازل تخریب شده، نیازهای معیشتی این خانواده ها شامل نیازهای اولیه و برخی اقلام ضروری توسط ارگان های مربوطه تامین و در اختیار آن ها قرار گیرد .

استاندار مازندران افزود : باید به مردم نشان دهیم دولت عزم جدی در رفع مشکلات آنان و جبران خسارت ها دارد و برای رفع این کمبودها از هیچ کوششی فروگذار نمی کند .

فلاح همچنین بر لزوم مهلت دادن به خانوادهایی که از تسهیلات سیل سال 91 بهره مند شدند تاکید کرد و گفت : علاوه بر انجام این کار ، پرداخت تسهیلات به سیل زدگان سیل اخیر باید در دستور کار مسوولان سازمان های مرتبط قرار گیرد .

وی به فرا رسیدن ایام امتحانات دانش آموزان اشاره کرد و افزود : متاسفانه در جریان سیل اخیر و به همراه لوازم و اسباب منزل سیل زدگان ، کتب و لوازم درسی دانش آموزان نیز از بین رفت که لازم است آموزش و پرورش با آمارگیری فوری و تهیه بسته آموزشی مورد نیاز، این مشکل و دغدغه دانش آموزان و خانواده های آنان را بر طرف کند .

استاندار مازندران همچنین بر لزوم اجرای سدسرشاخه گیر در بالادست رودخانه ˈ برزو ˈ فراش محله بهشهر تاکید کرد و گفت : اجرای این طرح با محدودیت بودجه مواجه نیست و لازم است با توجه به نقش مهمی که در جلوگیری از سیل دارد در مدت زمان بسیار کوتاه احداث شود .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نیز در این جلسه گفت : یکی از دلایل اصلی وقوع سیل بهشهر ، نداشتن خروجی مناسب آب ناشی از بارش شدید باران بود .

ˈستار باباییˈ افزود : به رغم احداث رسوب گیر در بالادست رودخانه برزو،آب ناشی از سیل به دلیل کوچک بودن رودخانه در خیابان جاری و موجب وارد شدن خسارت به مردم شد .

وی بیان کرد : اگر رسوب گیر احداث شده در بالادست ساخته نمی شد ، بدون تردید خسارت های این سیل از سیل سال 91 بسیار بیشتر و ابعاد آن گسترده تر بود .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران افزود : اگر طرح های مورد نیاز شامل احداث سد سرشاخه گیر و طراحی سیستم مناسب برای خروج آب در پایین دست به درستی اجرا نشود، احتمال وقوع مجدد سیل در این منطقه دور از انتظار نخواهد بود .

شهردار بهشهر نیز در این جلسه بورر لزوم تملک منازل واقع شده در حریم رودخانه برزو تاکید کرد وگفت : متاسفانه شهرداری دارای توان مالی بالا برای خرید این خانه ها نیست و لازم است از بودجه های استانی برای اجرای این طرح استفاده شود .

ˈ حمید آزموده ˈ افزود : در حال حاضر پاکسازی بخش زیادی از منطقه سیل زده بهشهر به خصوص در فراش محله به پایان رسیده و در تلاش هستیم در اولین زمان ممکن نسبت به ترمیم آسفالت کوچه ها و خیابان های این منطقه اقدام کنیم .

سیل سیزدهم خرداد در شرق مازندران براساس برآورد رسمی ستاد مدیریت بحران استانداری بیش از 910 میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

معاون راهبردی رییس جمهوری به عنوان فرستاده ویژه جمعه گذشته از مناطق سیلزده مازندران بازدید کرد و خواستار برآورد خسارات در فوری ترین زمان و ارسال آن به هیات دولت برای تخصیص اعتبار مورد نیاز شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین