کد خبر: ۲۴۹۲۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸

جوایز استعدادهای جشنواره شانگهای برای «عصبانی نیستم!»

کارگردان فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» جوایز بهترین کارگردانی،فیلم و «وینسنت وارد» بخش رقابتی استعدادهای جدید سینمای آسیا را از جشنواره‌ی فیلم شانگهای گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای که از 24 خرداد آغاز شده و در روز 1 تیر به پایان می‌رسد در جمعه شب 30 خرداد ماه ،مراسم پایانی بخش رقابتی استعدادهای جدید سینمای آسیا را برگزار کرد که رضا درمیشیان سه جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و جایزه وینسنت وارد برای فیلم خلاقانه را دریافت کرد.

گفته می‌شود:دریافت سه جایزه یک بخش توسط یک فیلم، اتفاقی عجیب بوده که کمتر در یک جشنواره فیلم دیده می‌شود زیرا به طور متعارف جایزه‌های جشنواره بین فیلم‌های مختلف تقسیم شده و اعطای سه جایزه نشان از علاقه هیات داوری به فیلم درمیشیان بود که سه بار برای دریافت جایزه به روی صحنه رفت.

درمیشیان هنگام دریافت جایزه خود گفت: " من فیلمم را باعشق به ایران و برای مردم ایران ساخته‌ام، به امید جهانی پر از عشق و عشق و عشق که در آن نه جنگی باشد و نه کسی از دیگری عصبانی شود."

به گزارش ایسنا،جایزه وینسنت وارد که امسال برای اولین‌بار در جشنواره شانگهای اعطا شد، شامل یک بورسیه دو ماهه توسط دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کانتربری نیوزلند است که فرصت‌های آشنایی با آخرین فن‌آوری‌ها، حضور در نشست‌های حرفه‌ای در حوزه های مختلف سینما و امکان گسترش پروژه جدید سینمایی کارگردان را فراهم می‌کند.

فیلم "عصبانی نیستم!" که تهیه کنندگی، نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی آن به عهده رضا درمیشیان بوده پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر، در اولین نمایش بین‌المللی خوددر بخش پانوراما شصت و چهارمین جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.

این فیلم در دومین حضور بین المللی خود در سی و سومین جشنواره فیلم استانبول به روی پرده رفت و پیش از حضور در شانگهای نیز در هشتمین جشنواره سینمای جنوب اسپانیا حضور یافت.

عرضه و پخش بین المللی فیلم به عهده محمد اطبایی است.

به گزارش ایسنا،جایزه هیات داوران بخش استعدادهای جدید سینمای آسیا نیز به فیلم کره‌ای "ده دقیقه" داده شد.

هیات‌داوری این بخش از کانگ جه- کیو، فیلمساز معروف سینمای کره جنوبی به عنوان رییس هیات داوران، وینسنت وارد، فیلمساز جهانی سینمای نیوزلند، لیه لی، بازیگر زن تایوانی، یانگ بینگ یان، بازیگر زن چینی و آدولفو آلیکس جونیور، کارگردان فیلیپینی تشکیل شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین