کد خبر: ۲۴۹۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

نامه مشعل به روحانی درباره حملات اخیر اسرائیل به فلسطینیان

خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با ارسال نامه‌ای به دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران به تشریح اقدامات و حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پراخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مشعل در ابتدای این نامه آورده است: «لازم می دانم در آغاز، از طرف خود و به نمایندگی از برادرانم در جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بهترین درودها و سپاس خود را تقدیم حضرتعالی کرده و برای شما صحت و سلامتی و برای کشور و ملت بزرگ تان امنیت و رشد و تعالی را آرزومندم.»

در ادامه این نامه آمده است: به پیوست یادداشتی درباره موج مجازات‌های دسته جمعی مستمر و روز افزون رژیم صهیونیستی که از 10 روز قبل علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه آغاز شده است، ارسال می‌شود.

مشعل هم‌چنین از رییس‌جمهور و ملت ایران خواسته است که در راستای حمایت‌های همیشگی خود از ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس، بیش از پیش از فلسطینیان و پایداری ومبارزات‌شان در مقابله با اشغالگران صهیونیست حمایت شود و اقداماتی در این راستا برای توقف حملات صهیونیست‌ها صورت گیرد.

متن این یادداشت که به پیوست نامه خالد مشعل ارسال شده است، به شرح زیر است:

«موج مجازات‌های دسته جمعی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه

از زمان ناپدید شدن سه شهرک نشین نظامی ارتش صهیونیستی در منطقه اشغالی الخلیل در پنج‌شنبه (13 /6/ 2014) این رژیم دست به مجازات دسته جمعی و گسترده ملت فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه زده است:

رژیم صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی آن با سوء استفاده از این حادثه، اقدام به تشدید سیاست‌های سرکوبگرانه خود علیه شهروندان بی‌پناه فلسطینی در بیشتر شهرها، روستاها و اردوگاه های کرانه باختری زده است و هزاران نفر از نظامیان صهیونیستی به مناطق مختلف از جمله منطقه موسوم به " A " که تحت سلطه تشکیلات خودگردان قرار دارد، حمله کرده‌اند.

سرویس‌های امنیتی اسراییلی همچنین دست به بازداشت گسترده صدها نفر از جمله رییس و اعضای پارلمان منتخب فلسطین، اساتید دانشگاه|‌ها، بازرگانان، دانشجویان و شخصیت‌های اجتماعی زده اند. هدف از این بازداشت ها تضعیف قدرت پایداری ملت فلسطین در برابر این رژیم است. نظامیان صهیونیستی علاوه بر کشتارهای هفته های اخیر خود، طی هفته جاری بیش از 5 فلسطینی را نیز با بی رحمی تمام به قتل رسانده اند که یکی از آنها معلول بوده است.

در جریان حمله نظامی اشغالگران که بیش از یک هفته است ادامه دارد، به تعداد زیادی از منازل فلسطینیان حمله کرده و به ارعاب ساکنان آنها پرداخته اند. همچنین اقدام به محاصره فلسطینیان از جمله در شهر الخلیل کرده و از رسیدن دارو و مواد غذایی به این مناطق جلوگیری می کنند. علاوه بر این، نظامیان صهیونیستی به تعدادی از نهادها و جمعیت های خیریه و نیز دانشگاه هایی مانند بیرزیت، دانشگاه آمریکایی جنین و دانشگاه قدس یورش برده و تعدادی از دفاتر و مراکز رسانه ای را هم محاصره و تعطیل کرده اند. مقامات رژیم صهیونیستی همچنین دستور تشدید اقدامات علیه اسرای فلسطینی و استفاده از سخت ترین شیوه های شکنجه در جریان تحقیق و بازجویی از آنها را صادر کرده اند.

از سوی دیگر، از زمان آغاز این حملات، جنگنده های رژیم صهیونیستی به بمباران روزمره و مکرر نوار غزه ادامه می دهند که در نتیجه آن شمار زیادی از شهروندان فلسطینی شهید و یا زخمی شده اند و در عین حال، محاصره باریکه غزه و بسته بودن گذرگاه های این منطقه نیز ادامه دارد که همین مساله باعث افزایش محنت و رنج ساکنان غزه شده است.

رژیم صهیونیستی با این اقدامات خود اهداف متعددی را دنبال می کند:

نخست: بهره گیری از حادثه ناپدید شدن شهرک نشینان صهیونیست برای تشدید افسار گسیخته مجازات های دسته جمعی علیه ملت فلسطین، تلاش برای تضعیف اراده و پایداری آنها، تمرکز بر ضربه زدن به جنبش حماس و تعقیب و پیگرد فعالان آن، ترور رهبران، اعضا و فعالان حماس در داخل و خارج و تعطیلی نهادهای اجتماعی و رسانه ای این جنبش به بهانه ضربه زدن به زیرساخت های آنچه که به عنوان "تروریسم" از آن یاد می کنند. این در حالی است که ماجرای ناپدید شدن این 3 نظامی صهیونیستی هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و هیچ طرفی مسوولیت آن را بر عهده نگرفته است.

دوم: رژیم صهیونیستی که با توسل به هر ترفندی نتوانسته است به اعتصاب غذای دو ماهه اسرای اداری (بازداشت شدگان بدون محاکمه) و جلوی گسترش فعالیت های همبستگی مردمی با این عزیزان را چه در داخل و چه در عرصه بین الملل بگیرد، باز هم مذبوحانه می کوشد این اعتصاب را به شکست بکشاند. در همین راستا لازم به ذکر است که شمار زیادی از این اسرا به خاطر وخامت حالشان به بیمارستان منتقل شده اند و رژیم صهیونیستی تلاش دارد قانون "تغذیه اجباری" اسرای اعتصاب کننده را به تصویب برساند که این مساله جان آنها را به خطر می اندازد.

سوم: تلاش برای به شکست کشاندن آشتی ملی فلسطین و دولت وحدت ملی برخواسته از متن آن. در همین راستا، بنیامین نتانیاهو از روز اول ناپدید شدن 3 نظامی صهیونیستی، ضمن تهدید و تبلیغات منفی علیه این دولت، از کشورهای جهان خواست که دولت وحدت ملی فلسطین را تحریم کنند و همچنان به تلاش های خود برای تضعیف این دولت به هر وسیله ای ادامه می دهد.

اظهارات نتانیاهو به وضوح نشان می دهد که اقدامات ددمنشانه سیاست و مشی ثابت رژیم اشغالگر صهیونیستی به سرکردگی این فرد است و تنها واکنشی به ناپدید شدن سه شهرک نشین صهیونیست نیست.

واقعیت این است که ضربه زدن به وحدت ملت فلسطین، مصادره اراضی و مقدسات آن، تخریب زیرساخت ها و نهادهای ملی و بازداشت رهبران سیاسی و اجتماعی و رسانه ای سیاست همیشگی و بی وقفه رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو با هوچی گری رسانه ای و بهانه تراشی های دروغین سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت های خود دارد و متاسفانه بسیاری از سیاستمداران غربی و نهادهای بین المللی نیز تحت تاثیر این سیاست وی قرار گرفته اند.

جنایت های ارتش صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و باریکه غزه در ردیف مجازات دسته جمعی مغایر با حقوق بین الملل قرار دارند و می توان آنها را در زمره جنایت های جنگی برشمرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان رژیم طغیانگر علیه قوانین بین المللی و ناقض اصول اخلاقی و انسانی معرفی کرد.

از سوی دیگر، بیش از 5 هزار اسیر فلسطینی همچنان در شرایط سخت و ناگوار در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند و برخی از آنها از بیماری های مزمن رنج می برند. در میان این اسرا، 250 کودک هستند و بیش از 200 نفر از آنها هم در بازداشت موقت به سر می برند و در سایه موج بازداشت های اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری که همچنان ادامه دارد، بر جمعیت اسرا افزوده خواهد شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها طرفی در جهان است که در قوانین و مقررات خود "بازداشت بدون محاکمه" (بازداشت اداری) را که نوعی نقض آشکار ارزش های انسانی و حقوق قانونی بازداشت شدگان به شمار می رود، به رسمیت شناخته است؛ به طوری که هر کدام از افسران ارتش عبری می توانند دستور بازداشت فلسطینیان به مدت 6 ماه را بدهد و حتی می توانند این مدت را بدون هیچ دلیل یا اتهامی علیه بازداشت شدگان و بدون محاکمه آنها، برای مدت نامشخصی (برای سالیان متمادی) تمدید کنند و بازداشت شدگان حتی حق استفاده از وکیل مدافع برای خود را هم ندارند. نظامیان صهیونیستی با دست زدن به این بازداشت ها، سعی در حذف رهبران سیاسی، نمایندگان پارلمان، شخصیت ها و نخبگان فلسطین و نیز تضعیف قدرت پایداری ملت فلسطین را دارند و در عین حال، اهداف سیاسی دیگری مانند فلج کردن پارلمان و نابودی آشتی ملی فلسطین را هم دنبال می کنند.

در میان افرادی که طی هفته گذشته بازداشت شده اند، شماری از اعضای مجلس قانوگذاری و وزیران پیشین فلسطینی نیز دیده می شوند و در حال حاضر، تعداد نمایندگان فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی به 20 نفر رسیده است. رژیم صهیونیستی هنوز هیچ اتهامی را به این افراد وارد نکرده است و تنها دلیل بازداشت آنها، تمایل این رژیم برای شکنجه و مجازات دسته جمعی ملت فلسطین و تخریب حیات سیاسی فلسطینیان است. این مساله جای بسی تعجب دارد که متاسفانه اکثریت نهادهای بین المللی و نظام های دموکراتیک غربی در قبال این سیاست های سرکوبگرانه سکوت اختیار کرده اند و عجیب تر این که حتی برخی سران و سیاستمداران این کشورها از این سیاست ها حمایت می کنند!!

از جمله فلسطینیانی که طی روزهای اخیر بدون هیچ اتهامی از سوی نظامیان صهیونیستی بازداشت شده اند، می توان به بیش از 50 آزاده فلسطینی اشاره کرد که در ماه اکتبر سال 2011 در جریان عملیات مبادله اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری طرف مصری و نظارت طرف های بین المللی و موافقت دیوان عالی رژیم صهیونیستی آزاد شده بودند. در متن توافقنامه مربوط به این مبادله نیز بر این مساله تاکید شده بود که این افراد در صورت تخلف نکردن نباید بازداشت شوند، اما رژیم صهیونیستی امروز تهدید به تبعید این اسرا و تعدادی دیگر از اسرا از وطن خود کرده است.

این اقدامات نشان می دهد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از توافقنامه ها و معاهدات بین المللی پایبند نیست، بلکه جنایت هایی را مرتکب می شود که مغایر قوانین بین المللی هستند و در زمره جنایت های جنگی صورت گرفته علیه ملت فلسطین قرار می گیرند.

این سیاست های جنایتکارانه ادامه همان جنایت های قبلی رژیم صهیونیستی است که به سیاست ثابت این رژیم تبدیل شده اند و سکوت جامعه بین المللی نیز مشوق ادامه این جنایت ها است. محاصره غزه از 7 سال قبل تاکنون و حملات جنایتکارانه سال های 2008 و 2012 به باریکه غزه که باعث کشته و زخمی شدن هزاران نفر شد، نمونه هایی از این موارد هستند.

حال، دولت نتانیاهو تهدید به راه اندازی جنگ سوم علیه باریکه غزه کرده است و سکوت جامعه بین المللی باعث تشویق آن به آغاز این جنگ در هر لحظه ای می شود. این در حالی است که رژیم صهیونیستی سیاست های شهرک سازی، یهودی سازی، کشتار، بازداشت و سرکوب روزمره ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس را شدت بخشیده است و ضمن هدف قرار دادن مقدسات اسلامی و مسیحی، روند بسترسازی برای تقسیم مسجد مبارک الاقصی و هتک حرمت آن را نیز تشدید کرده است و این مساله می تواند بازتاب های خطرناکی در سطح منطقه و جهان داشته باشد.

بنا بر آنچه که گفته شد، جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بر مسائل زیر تاکید می کند و خواستار آنهاست:

1- محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی و اقدامات آن علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه از قبیل سرکوب و مجازات های دسته جمعی که مغایر عرف و معاهدات بین المللی است، فراخوان تمامی کشورهای جهان برای اقدام و اعمال فشار جهت توقف حملات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تا جلو این رژیم اشغالگر را به عنوان تنها طرف اشغالگر در سراسر جهان بگیرند.

2- محکومیت تداوم سکوت جامعه بین المللی و اظهارات و مواضع سیاسی جانبدارانه از سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی که درد و رنج فلسطینیان تحت اشغال و در معرض ارعاب و گرسنگی، تهدید، بازداشت، کشتار، شهرک سازی، یهودی سازی و مصادره اراضی را نادیده می گیرند. جنبش حماس بر این باور است که این سیاست ها باعث تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه مجازات های دسته جمعی و جنگ تمام عیار علیه ملت فلسطین می شود؛ لذا جامعه بین المللی باید به مسوولیت های اخلاقی خود در قبال این سکوت و همراهی با اقدامات رژیم صهیونیستی عمل کند.

3- محکومیت برخورد گزینشی و اتخاذ سیاست دوگانه در اجرای قوانین بین المللی، کمک برخی کشورها به جنایتکاران جنگی صهیونیستی برای فرار از چنگال دادگاه های بین المللی و دادگاه های داخلی کشورهای اروپایی، تلاش برای تغییر قوانین این دادگاه ها در راستای فشارهای رژیم صهیونیستی. در همین راستا جنبش حماس خواستار اتخاذ سیاست های عادلانه برای محکومیت مجازات های دسته جمعی و اجرای قوانین بین المللی درباره جنایتکاران جنگی صهیونیستی است.

4- درخواست از دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی برای تحقیق درباره جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و اسرای فلسطینی و نیز حنگ های جنایتکارانه علیه نوار غزه، دیوار نژادپرستانه حائل و شهرک سازی که بر اساس قوانین بین المللی همه آنها در ردیف جنایت های جنگی قرار می گیرند.

5- درخواست از کشورهای عربی و اسلامی و تمامی کشورهای جهان و نیز درخواست از: دبیر کل سازمان ملل متحد، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، دبیر کل اتحادیه عرب، نهادهای مختلف منطقه ای و بین المللی و سازمان هلال احمر برای عمل به مسئولیت های خود در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی و اعمال فشار به شیوه های مختلف علیه این رژیم برای توقف مجازات های دسته جمعی ملت فلسطین و آزادی تمامی اسرای فلسطینی از زندان های صهیونیستی.

6- درخواست از تمامی گروه های فعال و سازمان های حقوق بشری جهان برای همبستگی با اسرای فلسطینی و به ویژه اسرای دربند بازداشت اداری که از دو ماه قبل دست به اعتصاب غذا زده اند و نیز برگزاری برنامه های همبستگی با اسرا تا تحقق خواسته های بحق آنها و به ویژه در زمینه برخورداری از حق آزادی.

7- درخواست از تمامی کشورهای جهان برای احترام به خواست ملت فلسطین و حمایت از اقدامات آن در راستای تحقق آشتی ملی و مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به آن؛ چرا که آشتی حق ملی فلسطینیان است و هیچ کسی حق دخالت در آن را ندارد.

جنبش حماس در پایان تاکید می کند که ملت فلسطین که سالیان متمادی آثار و تبعات اشغالگری رژیم صهیونیستی را تحمل کرده است، مانند تمامی ملت های دیگر تحت اشغال در جهان، همچنان از حق خود در دفاع از خویش و مقاومت در برابر اشغالگران با بهره گیری از تمامی راه های مورد تایید قوانین بین المللی استفاده خواهد کرد. همچنین حماس تاکید می کند که جنایت های وحشیانه اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین هرگز مقاومت را متوقف نخواهد کرد و به یاری پروردگار خدشه ای به اشتیاق ملت فلسطین برای رسیدن به آزادی و آزاد سازی و بازگشت به میهن خود وارد نخواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" فلسطین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین