کد خبر: ۲۵۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

طرح دو مرحله‌ای جان کری برای آتش‌بس در غزه

وزیر خارجه آمریکا در طرح خود برای آتش بس در غزه خواستار توقف یک هفته ای جنگ شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام رسمی که در جریان مذاکرات صلح برای غزه قرار دارد، روز جمعه گفت، جان کری وزیر خارجه آمریکا یک طرح دو مرحله ای را برای توقف جنگ در نوار غزه پیشنهاد داده است که طبق آن ابتدا یک آتش بس یک هفته ای از روز یکشنبه به اجرا گذاشته خواهد شد. به محض برقراری آتش بس، مقامات فلسطینی و اسرائیلی مذاکره درباره نگرانی های اقتصادی، سیاسی و امنیتی عمده درباره غزه را با دیگر کشورهای حاضر آغاز خواهند کرد.

به گفته این مقام رسمی که به علت حساسیت مذاکرات خواست نامش فاش نشود، اوایل روز جمعه بحث درباره جزئیات مهم این طرح ادامه یافت. پیشنهاد اسرائیل مبنی بر اینکه به نیروهای اسرائیلی اجازه داده شود طی آتش بس موقت در غزه بمانند، از جمله مسائل حل نشده است.
معلوم نیست طرح نهایی مورد قبول گروه شبه نظامی حماس در غزه یا کابینه اسرائیل واقع شود.

خالد مشعل رهبر سیاسی حماس گفته است تا زمانی که درخواستهایش شامل لغو محاصره اقتصادی غزه محقق نشود، آتش بس دائم را نخواهد پذیرفت. اما مشعل روز چهارشنبه خواستار برقراری آتش بس بشردوستانه به منظور کمک رسانی به غزه شد و تاریخ پیشنهادی شروع آتش یک هفته ای بس مقارن با عید فطر مسلمانان در پایان رمضان است.

به گزارش انتخاب به نقل از نیویورک تایمز، انتظار می‌ر‌ود کابینه اسرائیل جمعه بعد از ظهر به منظور بحث درباره طرح پیشنهادی تشکیل جلسه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین