کد خبر: ۲۵۵۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

طرح جدید 1200 صفحه‌ای اشتغال روی میز ربیعی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه مدل جدید مهارت آموزی نیروی کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط وزارت کار خبر داد و گفت: در 13 مدل و 1200 صفحه این طرح تدوین شده است که برای تایید نهایی از سوی وزیر کار به رئیس جمهور ارائه می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، کوروش پرند ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد طرح جدید مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی جویای کار کشور که به تازگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده است، گفت: در شرایط فعلی با افزایش مستمر نرخ بیکاری دانش آموختگان مواجه هستیم و قرار است در این زمینه مدل جدیدی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشگاهیان ارائه شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، کاهش واحدهای کارورزی در دانشگاهها است بنابراین سازمان فنی و حرفه ای آموزش به دانش آموختگان را دنبال می کند.

پرند ادامه داد: با توجه به تجارب شغلی برخی از کشورها مانند استرالیا، در نظر داریم یکسری واحدهای کارورزی را به برنامه های درسی دانشگاهها اضافه کنیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح جدید مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی 13 مدل دارد که توسط سازمان فنی و حرفه ای طراحی شده است، گفت: قرار است این طرح توسط وزیر کار به رئیس جمهور ارائه شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: این طرح هم اکنون پس از بررسی در وزارت کار آماده تصویب است که البته در 1200 صفحه آماده شده است.

وی با اعلام آغاز هفته ملی مهارت از امروز تا هفدهم مردادماه بیان داشت: برنامه ریزی های جدیدی در حوزه کارآفرینی صورت گرفته که می تواند مدل مناسبی برای ایجاد کسب و کارهای کوچک به ویژه در شرایط تحریمی باشد.

به گفته پرند، رسیدگی به مسائل تحصیل کرده های دانشگاهی یکی دیگر از برنامه های جدید فنی و حرفه ای است. از سویی، گسترش و پیگیری دیپلماسی مهارت هم از ابزارهای قدرت نرم کشور محسوب می شود.

معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری جوانان 2 برابر متوسط کشوری است افزود: باید یک بسته خاصی را در زمینه آموزش های مهارتی ارائه کنیم و ایجاد شبکه ملی نخبگان و استعدادهای برتر در این زمینه دنبال می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار به برگزاری گذرهای مهارتی اشاره کرد و گفت: اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان فنی و حرفه ای نیز از طریق ایجاد کمیته هایی در حال بروزرسانی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یکی از برنامه های جدید این سازمان را حضور در عرصه های خارجی و تقویت حضور در مسابقات بین المللی برشمرد و اظهارداشت: در این زمینه 18 میز در حوزه آفریقا، اروپا، آسیا و کشورهای همسایه و نیز سازمان ها و نهادهای بین المللی تشکیل شده است.

پرند یکی دیگر از اقدامات جدید فنی و حرفه ای را بین المللی کردن گواهینامه های مهارتی دانست و بیان داشت: ایجاد کمپ کارآفرینی برای نوجوانان و جوانان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به تلاش برای ایجاد خوشه های اشتغالی در کشور پرداخت و افزود: اولین خوشه در صنعت کفش ایجاد شده است. در زمینه توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک نیز با کشور هندوستان تفاهماتی شده است.

معاون وزیر کار به برگزاری آزمون های بین المللی مهارت آموزی و کمک به اعزام نیروی کار به خارج کشور را به عنوان دیگر برنامه های اولویت دار فنی و حرفه ای برشمرد و تصریح کرد: فعالیت آموزشگاه های ایرانی تاکنون در 5 کشور عملیاتی شده و در این زمینه 32 رموافقت اصولی نیز اخذ شده است.

این مقام مسئول در فنی و حرفه ای افزود: پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت نیز در هشتم تا پانزدهم شهریورماه امسال برای انتخاب تیم ملی مهارت برای اعزام به کشور برزیل برگزار خواهد شد. همچنین در سال جاری برای نخستین بار، مسابقات مهارتی برای معلولان برگزار خواهد شد.

پرند با تاکید بر اینکه در کسب و کارهای کوچک به موضوع بازاریابی و مراحل بعد از تولید توجهی نمی شود اظهارداشت: در حال حاضر، بیش از 65 درصد کل آموزش های فنی و حرفه ای به اشتغال منجر می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین