کد خبر: ۲۵۵۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

تلفات زلزله ۶.۵ ریشتری چین به ۳۸۱ نفر رسید

سازمان زلزله نگاری چین نیز قدرت این زمین لرزه را 6.5 ریشتر اعلام کرده است. پیش بینی شده است که طی ساعات آینده این منطقه با وزش بادهای شدید و باران روبرو خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیروهای امداد و نجات چین در حالی همچنان زیر آوارهای ساختمان های مسکونی به دنبال نجات یافتگان از زلزله قوی در استان یوننان هستند که تلفات این زلزله مرگبار در این استان جنوبی چین به بیش از ۳۸۱ نفر رسیده است.

به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، زلزله شدید در استان یوننان چین علاوه بر کشتن 381 نفر تاکنون منجر به زخمی شدن بیش از 1800 نفر دیگر شده است.

بر اساس این گزارش خبرگزاری شینهوای چین نیز اعلام کرد: حدود 12 هزار واحد مسکونی که اکثر آنها آجری بوده بر اثر زلزله شدید عصر روز گذشته تخریب شده است. کانون اصلی این زمین لرزه در منطقه لودیان واقع در 370 کیلومتری شمال شرق شهر کان مینگ مرکز استان یوننان بوده است.

یکی از ساکنان منطقه لودیان در این باره تاکید کرد: خیابان های این شهر مانند میدان نبرد و کارزار پس از بمباران شده است. زلزله روز گذشته بسیار بدتر از زلزله سال 2012 میلادی بوده که منجر به کشته شدن 81 نفر شد.

سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد: این زمین لرزه در ساعت 4 و 30 دقیقه عصر دیروز به وقت محلی با قدرت 6/1 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

سازمان زلزله نگاری چین نیز قدرت این زمین لرزه را 6/5 ریشتر اعلام کرده است. پیش بینی شده است که طی ساعات آینده این منطقه با وزش بادهای شدید و باران روبرو خواهد شد که این مساله کار امداد رسانی و تامین نیازهای اولیه نجات یافتگان از این زلزله را سخت خواهد کرد.

شبکه تلویزیون دولتی سی سی تی وی چین نیز به نقل از امدادگران اعلام کرد: تا کنون 381 نفر بر اثر وقوع این زلزله کشته شده اند. این شبکه تلویزیونی تعداد زخمی های این حادثه را نیز بیش از 1891 نفر اعلام کرده است. 3 نفر نیز تاکنون ناپدید شده اند و بیش از 29400 نفر نیز از این منطقه تخلیه شده اند.

به نظر می رسد تلفات این زلزله طی ساعات آینده همچنان افزایش یابد. شینهوا افزود: بسیاری از خانه های تخریب شده در منطقه لودیان قدیمی و با آجر ساخته شده است. این منطقه بیش از 429 هزار نفر جمعیت دارد. وقوع زلزله موجب قطع برق و ارتباطات مخابراتی منطقه شده است.

عملیات امداد و نجات در این منطقه ادامه دارد و بیش از 2500 نظامی ارتش چین نیز برای کمک رسانی به منطقه اعزام شده اند. جمعیت صلیب سرخ چین نیز اقلام و کالاهای مورد نیاز و اولیه برای بی خانمان های این زمین لرزه را ارسال کرده است. نخست وزیر چین نیز برای بازدید از مناطق آسیب دیده رهسپار لودیان شده است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز تسلیت و همدردی خود را به دولت چین و خانواده های قربانیان این حادثه اعلام کرده است. کاخ سفید نیز همدردی خود را نسبت به وقوع این زمین لرزه اعلام کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین