کد خبر: ۲۵۵۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

معاون اول رییس جمهور:دولت برای تامین مالی پروژه‌های آبی کشور راهکارهایی پیش بینی کرده است

‌معاون اول رییس جمهور هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بازدید از طرح‌های مهم غرب کشور در بخش آب و خاک عنوان کرد و گفت: در این سفر از چند سد که در مرحله پایانی کار قرار دارند، بازدید کردیم و فکر می‌کنم مجموعه کارهایی که در استان کردستان و کرمانشاه در بخش آب و خاک در دست اجراست می‌تواند آغازگر یک تحول جدی در بخش کشاورزی و توسعه این دو استان باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از سدها و طرح‌های آبرسانی این استان اظهار کرد: خوشبختانه دولت برای تامین مالی پروژه های آبی کشور راهکارهایی پیش بینی کرده تا طرح‌ها با سرعت بیشتر ادامه یافته و در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

معاون اول رییس جمهور افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته آب مورد نیاز سنندج، روستاهای مسیر و آب مورد نیاز دشت های وسیعی که در استان کرمانشاه وجود دارد می تواند با این طرح ها آبیاری شود.

جهانگیری آب را یکی از مسائل اصلی کشور برشمرد و گفت: دولت در ارتباط با طرح های آب و خاک برنامه های جدی دارد و تلاش می کند هم در زمینه افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی و هم در زمینه طرح های اجرایی همچون احداث سد و شبکه های آبیاری این طرح ها را با سرعت به بهره برداری برساند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت تجارت مرزی خاطرنشان کرد: همکاری با کشورهای منطقه و بخصوص کشورهای همسایه از اولویت های جدی دولت است و توسعه صادرات غیرنفتی نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم برای خروج از رکود در دستور کار دولت قرار گرفته تا واحدهای تولیدی کشور بتوانند کالاهای خود را در بازارهای بین المللی عرضه کنند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ایران وعراق از روابط صمیمانه و برادرانه برخوردار هستند و زمینه‌های همکاری فراوانی در زمینه های مختلف و در سطوح بالا میان دو کشور وجود دارد.

وی با تاکید براین‌که اراده مسئولین دو کشور بر توسعه روابط فی مابین قرار دارد گفت: در این سفر از مرز خسروی و بازارچه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور بازدید خواهیم کرد تا مشکلات و موانع پیش روی همکاریهای تجاری و صادراتی را از میان برداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین