کد خبر: ۲۵۵۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹

گردشگری ایران از 140 کشور دنیا عقب‌تر است

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: در حوزه گردشگری از بیش از 140 کشور دنیا عقب هستیم و از همین رو بهتر است اجازه داده شود تا در چارچوب موازین اخلاق و شرع، ایران هم از ثمرات و مزایای آن استفاده کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حوزه گردشگری از بیش از 140 کشور دنیا عقب هستیم و بهتر است در چارچوب موازین اخلاق و شرع، ایران هم از مزایای آن استفاده کند.

به گزارش فارس، اسدالله درویش امیری بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار کرد: صنایع دستی در طول بیش از سه دهه انقلاب در جمهوری اسلامی مظلوم واقع شده است؛ در حالی که این حوزه اشتغال دائم و پاره‌وقت را به صورت زودبازده و کم‌هزینه به همراه دارد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی همراه تاریخ ملت ما بود، افزود: صنعت دست برآمده از اعتقادات و باورهاست و هم‌اکنون از 350 رشته صنایع دستی شناخته شده در دنیا 70 رشته در ایران فعالیت دارد که 25 مورد از آن‌ها در استان قزوین بومی است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: درخواست ما از استاندار، شورای توسعه و کمیته برنامه‌ریزی استان قزوین توجه به امر آموزش و ترویج صنایع دستی است.

درویش امیری عنوان کرد: در طول سه دهه گذشته در این بخش و انتقال آن به نسل جدید کم کار کرده‌ایم و باید از این پس به آن پرداخته شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به حوزه گردشگری اضافه کرد: این موضوع در واقع نوع مهمی از صادرات و واردات نامرئی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: مطلوب است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وقت بیشتری به این موضوع اختصاص دهند و مباحث کارشناسی و عمیق مسئولان و فعالان حوزه گردشگری را بشنوند تا برنامه‌ریزی و حمایت بیشتر و دقیق‌تری از آن صورت گیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: گردشگران ایران را برای دیدن بداخلاقی‌ها به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب نمی‌کنند زیرا از فرهنگ غنی ایرانیان و توجه آنان به اخلاق آگاه هستند و می‌دانند بداخلاقی‌هایی را که در دیگر کشورها با آن روبه‌رو می‌شوند در ایران کسی اجازه انجام آن را ندارد.

درویش امیری یادآور شد: کویر، آب‌های معدنی غنی، ظرفیت‌های گردشگری سلامت و حوزه درمان زمینه‌ای برای جذب گردشگر است و هر کسی که از گسترش و رشد این حوزه ممانعت کند، در واقع مانع افزایش اشتغال و ایجاد درآمد ناشی از رواج این صنعت شده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به درآمد یک هزار و 160 میلیارد دلاری ناشی از گردشگری سال 2013 در دنیا اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دنیا از این فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمد استفاده کردند اما سهم ایران از این میزان 4 میلیارد و 200 هزار میلیون دلار بوده است در حالی که باید 20 میلیارد دلار می‌بود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم باید دروازه باز باشد تا هر کسی به هر نحو دلخواه وارد کشور شود چرا که این خاک حاصل خون شهداست؛ اما معتقدیم که باید به صورت هدفدار و با برنامه برای گسترش گردشگری در ایران گام برداشت.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: در حوزه گردشگری از بیش از 140 کشور دنیا عقب هستیم و از همین رو بهتر است اجازه داده شود تا در چارچوب موازین اخلاق و شرع، ایران هم از ثمرات و مزایای آن استفاده کند.

درویش امیری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 93 توجه ویژه‌ای به سازمان میراث فرهنگی داشته است، تصریح کرد: امسال دولت این سازمان را در زمینه استفاده از صندوق توسعه ملی قرار نداده بود اما مجلس به ویژه نمایندگان استان قزوین کمک کردند و نام میراث فرهنگی نیز در ردیف صنعت و کشاورزی قرار گرفت.

در این مراسم ضمن معرفی محمدعلی حضرتی‌ها به عنوان مدیرکل جدید، از خدمات حمیدرضا قاسمی مدیرکل پیشین تقدیر به عمل آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین