کد خبر: ۲۵۵۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

درمان شوره، موخوره و بی حالتی موها به کمک ماسک های طبیعی

گرچه امروزه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی برای حالات مختلف موها در داروخانه ها و فروشگاه ها وجود دارد، اما هنوز هم می توان روی توصیه های مادربزرگ ها حساب ویژه ای باز کرد. در واقع بسیاری از محصولات طبیعی کارایی بالایی در حفظ سلامت و زیبایی موها دارند. محصولاتی با پایه روغن های مخصوص
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محصولاتی با پایه روغن های مخصوص

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ علاوه بر اینکه چنین محصولاتی برای سلامت موها مفید هستند بلکه باعث درخشندگی و زیبایی موها نیز خواهند شد. تهیه این ماده شستشو ساده است؛ 35 سانتی لیتر آب را با 5/7 سانتی لیتر آب سیب مخلوط کنید. مقدار اسیدیته سیب برای موها خوب است. سپس با توجه به نوع موها، 5 قطره روغن مخصوص به آن اضافه کنید:

- موهای خشک: روغن کنجد

- موهای چرب: روغن سدر، شمعدانی، گریپ فوروت یا لیمو

- موهای نازک: روغن شمعدانی

- موهای معمولی و برای شستشوی متناوب: ‌روغن سدر، اسطوخودوس، پرتقال، رزماری
همچنین می توانید آب را بجوشانید و گیاهانی را به مدت 10 دقیقه در آن دم کنید تا از تاثیر بهتری بهره مند شوید. در این صورت:

- گل ختمی، همیشه بهار یا بابونه برای موهای خشک

- گل های آقطی، بادرنجبونه، نعناع یا مریم گلی برای موهای چرب

- گل همیشه بهار یا پرزهای جو دوسر برای موهای نازک

- گل رز، رزماری یا آویشن برای موهای معمولی

ماسک طبیعی موها

برای اینکه ماسک ها تاثیر بهتری داشته باشند، بگذارید یک ربع روی موها بمانند. بعضی از آنها با آبکشی معمولی پاک می شوند اما بعضی دیگر نیاز به شستشو با شامپو دارند.

موهای نازک و بدون حالت: 5 قاشق سوپخوری ماست تهیه شده از شیر خالص را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید. زرده تخم مرغ حاوی ترکیبی به نام لسیتین است که موها را نغذیه کرده و به آنها حجم می دهد. ماست نیز اسیدیته پایینی دارد.

مقابله با شوره سر: 3 عدد هویج رنده شده را با 2 قاشق سوپخوری عسل و 3 قاشق سوپخوری آرد جود دوسر مخلوط کنید. سپس 2 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید. این ماسک حاوی کاروتن به عنوان مرطوب کننده و آنتی اکسیدان و همچنین عسل است که خواص ضدعفونی کنندگی و مرطوب کنندگی دارد. پس از استفاده موها را با شامپو بشویید.

موهای چند شاخه شده ( موخوره): 3 قلشق سوپخوری عسل، 5/12 سانتی لیتر روغن زیتون خالص، 2 قطره اسانس رزماری و 2 قاشق چایخوری سرکه سیب را با هم مخلوط کنید. مواد را با همزن خوب هم بزنید. ماسک را روی موها بگذارید و با دستمالی حوله ای سر را گرم نگه دارید. سپس موها را با شامپو بشویید تا به خوبی تمیز شوند. این محلول را می توانید تا دو ماه نگه دارید.

ماسکی برای موهای آسیب دیده

- 1 زرده تخم مرغ، 1 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق سوپخوری روغن آووکادو و 15 قطره اسانس رزماری را با هم مخلوط نمایید و کنار بگذارید.

- 5/7 سانتی لیتر روغن زیتون را با حرارت ملایم گرم کنید. روی موها بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس پوست سر را ماساژ دهید.

- موها را با آب سرد آبکشی کنید و شامپو بزنید.

- حالا مخلوط تخم مرغ و عسل را روی موها به مدت 1 دقیقه بگذارید و سپس با آب ولرم آب بکشید.

- در مرحله آخر آبکشی، 1 قاشق سوپخوری سرکه سیب را به آب اضافه کنید.

مطمئنا همه این مراقبت های خانگی تا حدی می توانند مشکلات موها را برطرف کنند. در صورت ابتلا به مشکلات جدی پوست سر حتما باید با متخصص پوست و مو مشورت کرد و در صورت نیاز دارو استفاده کرد. به هر حال امتحان این روش ها ضرری ندارد و می تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از محصولات شیمیایی باشد.

منبع: www.Esante.fr
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین