کد خبر: ۲۵۵۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹

نظرسازمان‌ مالیاتی‌ از ممنوع‌الخروجی‌ پروین

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید براینکه بعد از اخطار سال گذشته مبنی بر ممنوع الخروج شدن ورزشکارانی که مالیات پرداخت نکرده‌اند فدراسیون‌ها وارد عمل شدند گفت: در جریان ممنوع الخروج شدن علی پروین نیستم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی عسکری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات انجام شده در سازمان امور مالیاتی کشور طی یک سال گذشته پرداخت و در توضیح برنامه‌های این سازمان برای مقابله با رکود تورمی اظهار داشت: طبیعی است هرزمان اقتصاد با رکود مواجه می‌شود دولت‌ها تصمیماتی را برای رونق فضای کسب و کار می گیرند گرچه سازمان مالیاتی از یک سال و نیم قبل اقداماتی را در همین راستا انجام داده بود.

به گزارش تسنیم،وی با بیان اینکه 10 محور از سیاست های اقتصاد مقاومتی به سازمان مالیاتی مربوط می‌شود افزود: اکثر این محورها از سوی سازمان مالیاتی در یک سال و نیم قبل پیش بینی و اجرایی شده بود که از جمله آنها یکسان سازی مالیات دولتی و خصوصی اعتبار سرمایه گذاری علاوه بر تعطیلی مالیاتی و تمهیداتی برای گردشگری و معافیت مالیات صادرکنندگان بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور البته تأکید کرد: معافیت مالیات صادراتی مشمول خام فروشی نمی‌شود و طبق مصوبه باید خام فروشان 50 درصد از مالیات را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش قدم بوده است گفت: همچنین در بسته خروج از رکود مواردی پیش بینی شده که نیازمند مصوبه مجلس است و در صورت تصویب آن را اجرا خواهیم کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور  درباره برخی معافیت‌های مالیاتی در بسته خروج از رکود و تضاد آن با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: این موارد به صورت لایحه پیش بینی شده و راهکارهایی برای آن درنظر گرفته ایم که به تصویب برسد اما برای معافیت مالیاتی تنها مجوز دولت کافی نیست و بلکه نیاز به مجوز مجلس داریم و دیشب بحث معافیت بازرگانان سهام در بورس مطرح بود ولی این موضوع نیازمند مصوبه مجلس است.

وی درباره عدم پرداخت مالیات از سوی برخی افراد گفت: طبق طرح جامع مالیاتی تمام سازمانهایی که مجوز فعالیت برای افراد را صادر می‌کنند باید اطلاعات مربوطه را به سازمان مالیاتی بدهند برهمین اساس از دستگاه‌های متولی درخواست کردیم که بگویند چه کسانی مجوز دریافت کرده‌اند، در بین این افراد شاید تعدادی باشند که مجوز داشتند ولی مالیات پرداخت نمی‌کنند که این موضوع شامل پزشکان وکلا و نظام مهندسی می‌شود. اما به این معنا نیست که تمام این افراد مالیات پرداخت نمی‌کنند بلکه شامل تعداد محدودی می‌شود.

عسکری ابا اشاره به تفاهم نامه با اصناف در تیرماه و نهایی و ابلاغ شدن آن گفت: از دو میلیون و 900 هزار اظهارنامه دریافتی نزدیک یک و نیم میلیون اظهارنامه اطلاعات قابل قبول داشتند اما اگر کمی دقیق‌تر شویم شاید نزدیک دو میلیون اظهارنامه را به راحتی قبول کنیم امسال نسبت به سال قبل بهتر شده بود.

*برخورد سازمان مالیاتی با کدفروشان

وی از کشف پرونده گروه‌های کد فروش در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: اخیرا کشف کردیم برخی افراد کدفروش و فاکتورفروش در شهرهای مختلف فعالیت‌های بزرگی را انجام می‌دهند که یک گروه در اصفهان شناسایی و به دادگاه معرفی شد. این گروه 15 تا 16 میلیارد تومان فاکتور فروش صادر کرده بودند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به شناسایی یک گروه دیگر از کدفروشان در تهران ادامه داد: روی این گروه درحال فعالیت هستیم و به دادگاه معرفی کرده بودیم همچنین مجموعه دیگری در آذربایجان شناسایی شده است.

وی با تأکید براینکه سازمان مالیاتی متمرکز به شناسایی و برخورد با گروه‌های کد فروش شده‌اند گفت: خیلی از کسانی که مالیات می‌دهند برای سازمان مالیاتی شناخته شده اند به عنوان نمونه هم اکنون 1300 پروند معدیان بزرگ در ایران وجود دارد که این تعداد 45 درصد مالیات کشور را شامل می‌شوند.ما با این گروه‌ها که شامل بانک‌ها شرکت های خودروساز بیمه ها و سایر سازمان های بزرگ هستند مشکلی نداریم.

*در جریان ممنوع الخروجی پروین نیستم


معاون وزیر اقتصاد درباره چرایی ممنوع الاخروج شدن علی پروین گفت: اینکه علی پروین ممنوع الخروج شده یا نه من خبر ندارم همچنین نمی‌دانم وی به خاطر مالیات یا بدهی در بانک و بیمه ها ممنوع الخروج شده است چرا که هم اکنون کسی در بانک یا بیمه بدهی داشته باشد ممنوع الخروج می‌شود.

وی همچنین درباره پرداخت مالیات از سوی کی روش و رقم قرارداد آن گفت: اینکه قرارداد آقای کی روش چقدر است نمی‌دانم. رقم اعلام شده را تأیید و یا تکذیب نمی‌کنم ولی آنچه که مسلم است وی در این سالهایی که در ایران حضور داشت مالیات پرداخت کرد.

عسکری گفت:  معمولا خارجی‌ها به پرداخت مالیات مقید هستند البته در این مدت تنها یکی از مربیان خارجی بود مالیات پرداخت نکرده بود و ما آن را ممنوع الخروج کردیم اما وی قبل از آن از کشور خارج شده بود به همین خاطر باشگاه مالیات 200 الی 300 میلیون تومانی وی را پرداخت کرد.

وی همچنین درباره پرداخت مالیات از سوی روزشکاران تأکید کرد: بعد از اینکه من سال گذشته درباره ورزشکاران اظهارنظرکردم و هشدار دادم فدراسیون های ورزشی حساس و وارد عمل شدند. بسیاری از این فدراسیون ها و ورزشکارها وضعیت بدهی مالیاتی خود را تعیین تکلیف کردند که البته بخشی اعظمی از ورزشکاران برای پرداخت مالیات به سازمان آمدند.

به گفته عسکری یکی از دغدغه‌های مهم سازمان مالیاتی مبهم بودن قراردادهای ورزشکاران است خیلی از اینها واقعی نیست و در پشت آن مسائل دیگری وجود دارد.

وی همچنین تأکید کرد: الآن در چارچوبی با فدراسیون‌های ورزشی به این توافق رسیدیم که اطلاعات تمام قراردادها را به سازمان مالیاتی ارسال کند اما نکته اینجاست که اکثر قراردادها بالای یک میلیارد تومان ارزش دارد و با این قراردادهای بزرگ سهم مالیات ورزشکاران بالا می‌رود و شاید نزدیک 200 الی 300 میلیون باید پرداخت کنند البته چارچوب تعیین می‌کند چه میزان را باید ورزشکار و چه میزان را باشگاه پرداخت کند.

*هنوز با طلافروشان مشکل داریم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درباره وضعیت پرداخت مالیات از طلافروشان گفت: هنوز با طلافروشان در برخی موارد مشکلاتی داریم در برخی موارد مالیات می‌گیرند و در برخی موارد مالیات نمی‌گیرند و حتی در مواردی هم که مالیات می‌گیرند رقم را به سازمان اعلام نمی‌کنند.

وی افزود: یک ماه قبل با رئیس اتحادیه طلافروشان جلسه‌ای داشتم و گزارشی ازعملکرد به وی ارائه دادم. همچنین تأکید کردم این وضعیت اصلا برای کشور مناسب نیست چرا که برخی استان های محروم و کوچک بسیار بیشتر از استان های بزرگ مالیات پرداخت کرده اند.

عسکری اضافه کرد: طلافروشان البته این موضوع را قبول کردند که عدد و رقم آنها مناسب نیست و باید قانون را به درستی اجرا کنند البته از آنها درباره چرایی عدم صدور فاکتور هم سوال کردیم که پاسخ دادند فاکتورها سخت و پیچیده است. به همین خاطر قرار شد بازنگری مختصری در اقلام فاکتورها انجام شود.

وی همچنین گفت: برای صندوق‌های فروش هم انتقاداتی وجود دارد و قرار شده هماهنگی بیشتری انجام دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین