کد خبر: ۲۵۵۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

جمهوری اسلامی: وزیرنفت سابق برای بنزین آلوده بازخواست نشد،آیابرای شیرآلوده کسی بازخواست می شود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: پس از افشاء ماجراي توليد بنزين آلوده و ناپاك از فرآورده‌هاي پتروشيمي‌ها كه سرشار از محلول سرطان‌زاي بنزن بوده است و سال‌ها - عليرغم تكذيب مسئولين وقت، - توسط مردم بي‌گناه تنفس و موجب مرگ و مير و بيماري‌هاي فراواني گرديد و صدالبته تاسف از اين كه در قبال اين جنايت عمومي، هيچ‌ عكس‌العملي از سوي مسئولين و دستگاهها ديده نشد. اينك وزير بهداشت از استفاده بدترين نوع چربي صنعتي در ماست و شير، خبر مي‌دهد.

وي مي‌گويد: استفاده از روغن پالم در شيرهاي پرچرب اكنون ديگر به اثبات رسيده است و اين روغن به دليل كيفيتي كه دارد براي سلامتي مضر است.
رئيس سازمان غذا و دارو مي‌گويد: "روغن پالم حاوي اسيد چرب و ترانس است كه جزء چربي‌هاي مضر محسوب مي‌شود و يكي از عوامل اصلي افزايش بيماري‌هاي قلبي و عروقي در كشور ماست؟

متخصص تغذيه و مديركل دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت هم اين افشاگري را تكميل مي‌نمايد كه: "روغن پالم(نخل) حاوي مقادير زياد اسيد چرب اشباع موجب افزايش كلسترول بد خون يعني LDL مي‌شوند كه در نهايت تنگي نفس و انسداد عروق و سكته‌هاي قلبي را به دنبال دارند" دكتر هاشمي به مردم توصيه مي‌كند: "به جاي استفاده از شير پرچرب از شير كم‌چرب استفاده كنند:
معلوم نيست اين تخلف شرم‌آور از كي شروع شده است و آيا فقط منحصر به شيرهاي پرچرب بوده و يا ساير محصولات لبني را هم دربرمي‌گيرد؟ و اصولا با ادامه اين افشاگري‌ها اعتماد و باور عمومي در مورد ساير توليدات غذايي سلب مي‌گردد. در اين ميان جالب است كه كارخانه لبني مورد اتهام گناه را به گردن دامداران مي‌اندازد و دامداران هم اين موضوع را رد كرده و استفاده از روغن پالم را در دامداري‌ها غيرممكن عنوان مي‌كنند.

مردم نمي‌دانند در قبال تضييع ابتدايي‌ترين حقوق شهروندي خود بايد چه كنند. آن‌ها سال‌ها هواي آلوده ناشي از سوخت بنزين كثيف را استنشاق كردند و پس از آن كه اثر تخريبي آن بر سلامت جامعه بر همه آشكار ورسما توسط وزير صنايع ناپاكي آن اعلام شد. اين روال متوقف گرديد و آثار مثبت آن را امروز به خوبي در هواي تهران مشاهده مي‌نماييم اما اين نوشدارويي پس از مرگ سهراب بود! آيا كسي محاكمه شد؟ رئيس‌جمهور و وزير نفت وقت بازخواست شدند؟ اصلا مدعي‌العموم پرونده‌اي براي رسيدگي به اين جنايت گشوده است؟ و اگر اقدامي شده، چرا اطلاع‌رساني نمي‌شود. حداقل آيا عذرخواهي از مردم ضرورت ندارد؟ نهادهاي نظارتي كجاي داستان قرار دارند؟ حالا كه باز وزير ديگري از توليد و ارايه شير آلوده طي سال‌هاي گذشته خبر مي‌دهد، تكليف چيست؟

چنين اقداماتي كه مربوط به همه آحاد جامعه مي‌شود، در جوامع ديگر، تندترين واكنش‌ها را از سوي مردم بدنبال دارد و تا وقتي متوليان و مقصرين اين جنايات، مجازات نشوند از پاي نمي‌نشينند ولي متاسفانه در جامعه ما آن قدر مسايل بيهوده پيچيده شده و با سياست عجين گرديده است كه نه مردم انگيزه و تمايلي براي پي‌گيري حق خود دارند و نه آنان كه در مسند قدرت هستند، خبري از پي‌گيري ماجرا مي‌دهند و نه مرتكبين اين مسائل، واهمه‌اي از مجازات دارند و اگر قلمي بر كاغذ ميرود و از اين قصه مي‌نويسد براي رنج طاقت‌فرسايي است كه روح انسانيت و وجدان آدمي را به درد مي‌آورد. آخر تا كي بايد شاهد تخريب ارز‌ش‌هايي باشيم كه به قيمت فداكاري و ايثار ميليون‌ها انسان و خون پاك جوانان اين مرز و بوم بدست آمده است؟ ننگ و نفرين بر جرياناتي كه سياست‌ آن‌ها ضد ديانتشان بود و اخلاق را در اين معركه جنگ قدرت سربريدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین