کد خبر: ۲۵۵۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

استفاده از روغن پالم در کدام فرآورده‌های لبنی مجاز است؟

سازمان ملی استاندارد ایران امروز اعلام کرد، تولیدکنندگان محصولات لبنی مجاز به استفاده روغن پالم در شیر و ماست نیستند و بهره گیری از این روغن فقط در تولید هشت فرآورده لبنی مجاز است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیره پیروز بخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران روز چهارشنبه گفت: هم اکنون ۳۰۰ فرآورده لنبی در کشور تولید می‌شود که تولیدکنندگان تنها در تولید پنیر خامه‌ای با چربی گیاهی، پنیر پیتزا پروسس، شیر خشک با چربی گیاهی، بستنی پروبیوتیک و بستنی مجاز به استفاده از روغن پالم هستند.

وی یادآور شد: از فروردین ماه سال جاری پژوهشکده غذایی و کشاورزی سازمان ملی استاندارد ایران طرح پژوهشی بررسی محتوی چربی شیر و فرآورده‌های لبنی پرچرب را به منظور تعیین شاخص‌های خلوص در استانداردهای ملی را در دستور کار خود قرار داده تا از هرگونه تقلب در تولید فرآورده لبنی به خصوص شیر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هیچ تولیدکننده فرآورده لبنی مجاز به استفاده از روغن پالم گیاهی در شیرهای تولیدی خود نیست، گفت: با توجه به قیمت پایین روغن پالم در مقایسه با چربی‌های دیگر، این روغن بیشتر در دسترس برخی از تولیدکنندگان است، اما شناسایی نوع چربی و روغن گیاهی در اختلاط با چربی‌های شیر به این سادگی میسر نیست.

به گزارش ایرنا، به گفته وی، سازمان ملی استاندارد ایران براساس نتایج آزمون چربی‌های گیاهی غیرمجاز در تولید فرآورده‌های لبنی برخورد قانونی می‌کند و برای نخستین بار سال گذشته یکی از تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی که به صورت غیرمجاز از روغن پالم استفاده کرده بود ضمن معرفی آن به مراجع ذیصلاح، پروانه استاندارد این تولیدکننده را باطل کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین