کد خبر: ۲۵۵۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیازمند کمک بخش خصوصی است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور در شهر فارسان از نزدیک با مردم این شهر دیدار و از پروژهای عمرانی آن بازدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، مجید انصاری در جلسه شورای اداری شهر فارسان، با بیان اینکه دولت در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت، عدم تخصیص کامل اعتبارات استان ها را یکی از مهم ترین چالش ها و مشکلات پیش روی دولت دانست.

وی با اشاره به تخصیص سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی استان ها تصریح کرد: این اعتبارات برای تکمیل پروژه های نیمه تمام با اولویت ملی، منطقه ای و استانی تخصیص داده شده است.

انصاری کاهش وابستگی بودجه سالانه کشور از نفت را یکی از رویکردهای جدید دولت برشمرد و با اشاره به کاهش 10 درصد وابستگی بودجه 93 از نفت، تحول در پروژه های عمرانی را نیازمند جذب سرمایه گذاران دانست.

وی با بیان اینکه دولت نه در مقابل بخش خصوصی بلکه همراه و هم پای با آنهاست گفت: باید میدان را برای حضور و نقش آفرینی بخش خصوصی آماده کرد چرا که در رونق و توسعه بخش اقتصادی و عمرانی نیازمند کمک و همراهی این بخش هستیم.

انصاری با اشاره به وجود بیش از هشت هزار طرح نیمه تمام در کشور ، اظهار کرد: اتمام و بهره برداری از این طرح ها، نیاز به کمک سرمایه گذاران و بخش خصوصی دارد و دولت به تنهایی قادر نخواهد بود که این طرح ها را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه تنها به طرح ها و پروژه هایی که تا دو سال آینده تکمیل شوند، اعتبار تخصیص داده خواهد شد، تصریح کرد: اولویت تخصیص اعتبارات با استان ها و شهرستان های محروم است.

انصاری خروج کشور از رکود اقتصادی و توسعه اشتغال زایی را دو اولویت مهم در تکمیل و به اتمام رسانی پروژه ها دانست و گفت: اولویت‌بندی پروژه ها براساس تاثیرگذاری و نقش آفرینی در توسعه، اقتصاد و اشتغال زایی رقم خواهد خورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین