کد خبر: ۲۵۵۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳

ابولا ممکن است به یک اپیدمی جهانی تبدیل شود

با شیوع روزافزون بیماری ابولا در 4 کشور آفریقایی ، کمیته ای متشکل از کارشناسان پزشکی جهان در ژنو مشغول بررسی ابعاد این بیماری هستند که نتایج بررسی های آن ها ممکن است به اعلام این بیماری بعنوان یک اپیدمی جهانی از سوی سازمان بهداشت جهانی بیانجامد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آخرین آمار سازمان ملل حاکی است که در دو ماه گذشته 932 نفر از ساکنان کشورهای نیجریه، آنگولا، لیبریا و سیرالئون در اثر ابتلا به ویروس ابولا جان خود را از دست داده اند.

طبق آمار روز چهارشنبه سازمان بهداشت جهانی تنها در فاصله روزهای دوم و چهارم ماه جاری 108 نفر دیگر به شمار مبتلایان به این بیماری لا علاج در کشورهای یاد شده افزوده شده اند.

برهمین اساس تا روز چهارم ماه اوت در مجموع نام هزار و 711 نفر از مردم این کشورها در فهرست مبتلایان به ابولا ثبت شده که تاکنون 932 نفر از آن ها جان خود را از دست داده اند.

به همین دلیل روز چهارشنبه به پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی و به منظور بررسی ابعاد گسترش این بیماری کنفراسی با حضور شمار زیادی از کارشناسان پزشکی جهان در ژنو برگزار شد.

به گفته سخنگوی سازمان بهداشت جهانی کمیته ای بنام ˈکمیته اضطراری کارشناسان بین المللیˈ متشکل از همین کارشناسان در ژنو مشغول بررسی ابعاد این بیماری و بررسی امکان شیوع گسترده تر آن هستند.

وی به خبرنگاران گفت که در صورت تشخیص این کارشناسان مبنی بر امکان شیوع بین المللی این بیماری، نتایج بررسی های خود را به سازمان بهداشت جهانی ارائه و از ˈمارگارات چنˈ مدیرکل این سازمان خواهند خواست تا در سطح بین المللی برای مقابله با این بیماری وضعیت اضطراری اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین