کد خبر: ۲۵۶۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

آقایان دست به هم داده‌اند تا چوب لای چرخ وزارت ارشاد بگذارند

در سال‌های گذشته به علل گوناگون اقتصادی، سیاسی و حتی بین‌المللی آرامشی در جامعه وجود نداشت/ بعضی از دوستان همچنان سعی در بستن فضای کتاب و نشر و اعمال فشار به وزارت ارشاد دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مدیر انتشارات معین گفت: زمانی فرهنگ با تمام ابعاد و حوزه‌های مختلف آن ازجمله سینما، موسیقی، نشر و کتاب شکوفا می‌شود که جامعه دارای نوعی آرامش باشد. این روز‌ها مردم ما بیشتر غم و دغدغه نان دارند.

صالح رامسری در گفتگو با ایلنا؛ درباره وضعت این روزهای نشر و کتاب گفت: به نظر می‌رسد طی یک سال گذشته وضعیت و اوضاع نشر به مقدار خیلی کمی بهبود یافته است.

وی ادامه داد: با اعمال سلیقه‌هایی که در دولت و مدیریت گذشته وزارت ارشاد در حوزه نشر و کتاب وجود داشت؛ امکان کار درست و جدی تقریبا غیرممکن بود.

صالح رامسری گفت: با توجه به رویکرد دولت جدید در حوزه‌ی نشر؛ یک فضای باز نسبی ایجاد شده که در این فضا ما موفق شدیم تعدادی از کتاب‌هایی که در گذشته مجوز نداشتند را منتشر کنیم که این موضوع در بازار فروش ما هم موثر بوده است.

وی اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد که در حوزه ممیزی هیچ گونه معیار و چارچوبی وجود ندارد و همه چیز سلیقه‌ای انجام می‌شود که این خود افت بسیار بزرگی است.

مدیر انتشارات معین گفت: این دیدگاه غیراصولی، بدون ضابطه و غیرمتعهدانه به ویژه در دولت قبلی باعث شد که مخاطب به نحو زیادی اعتماد خود را به کتاب و کتابخوانی از دست بدهد و همیشه دیدی تردیدآمیز به محتوای کتاب داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این چنین فضایی بعضی از دوستان همچنان سعی در بستن فضای کتاب و نشر و اعمال فشار به وزارت ارشاد دارند فارغ از اینکه این موضوع می‌تواند‌‌ همان مقدار کمی از مردم که به کتاب رجوع می‌کنند را هم زده و فراری کند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی نیاز به آرامش دارد، عنوان کرد: طی چند سال گذشته به علل گوناگون اقتصادی، سیاسی و حتی بین‌المللی این نوع آرامش در جامعه ما وجود نداشت. مجموعه‌ی این موضوعات باعث کاهش جایگاه کتاب شده است.

وی افزود: طی هشت سال گذشته به تمام ابعاد و حوزهای فرهنگ که درحال جان دادن بود؛ ضربه سختی وارد شد.

وی در پایان بیان داشت: در جامعه‌ای که پر از استعداد و توانایی برای بهتر شدن اوضاع است، آقایان دست به هم داده‌اند تا چوب لای چرخ وزارت ارشاد بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین