کد خبر: ۲۵۶۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۳
واحدی خبر داد

جهش قیمت مسکن نداریم/ رونمایی از طرح مسکن اجتماعی

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران از رونمایی طرح مسکن اجتماعی در هفته دولت خبر داد و اعلام کرد: تا پایان سال جهش قیمتی در بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌شود و در حال حاضر قیمت هر متر مربع مسکن در کلان شهر تهران به طور میانگین چهار میلیون تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فریبرز واحدی در نشستی که امروز - شنبه - برگزار شد درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: روند رکودی که دربازار مسکن وجود دارد پیش‌بینی می شود به همین روال پیش رود به طوری که هیچ جهشی را در این بخش نمی توان متصور بود.

واحدی با بیان این‌که عوامل مختلفی در قیمت مسکن تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: تورم ناشی از فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها ، افزایش قیمت صدور پروانه ساختمان، افزایش مجدد وام خرید مسکن، تورم عمومی و راه اندازی صندوق پس انداز از جمله عواملی هستند که در این بخش تاثیرگذارند.

وی در ادامه درباره اجاره بها در بازار مسکن گفت: علیرغم این که در نیمه اول سال 92 در این بخش با افزایش مواجه بودیم اما تا حدودی قیمت‌ها در نیمه دوم سال کنترل شد چون در این بازار نیروهایی وجود دارد که می توانند یکدیگر را خنثی کنند.

تداوم تورم عمومی سبب افزایش قیمت خانه می‌شود
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: تداوم تورم عمومی دراین حوزه جزو عواملی است که سبب افزایش قیمت خانه می‌شود.

واحدی خاطرنشان کرد: با بررسی همه گزینه‌ها می‌توان گفت که جهش قیمتی در بازار نخواهیم داشت و قیمت‌ها هم ردیف با تورم عمومی پیش می‌رود.

پیشرفت 50 درصدی واحدهای مسکن مهر استان تهران
وی اظهار کرد: 167 میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری در استان تهران وجود دارد که یک میلیارد تومان آن برای روکش آسفالت در راه‌های استان تهران استفاده شده است؛ به طوری که پیمانکاران هنوز بابت آن مبلغی دریافت نکرده‌اند.

واحدی افزود: 331 هزار و 546 واحد مسکن مهر به جز واحدهای فرسوده در استان تهران وجود دارد که از این میزان 104 هزار و 891 واحد سهم اداره کل استان تهران است و 36 هزار واحد برای بنیاد مسکن و 95 هزار و 300 واحد برای پرند، 89 هزار و 456 واحد برای پردیس و 5891 واحد سهمیه شهر جدید اندیشه است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران افزود: واحدهای مسکن مهر شهر جدید پرند 57 درصد، شهر پردیس 10 درصد و اندیشه 39 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ا‌ند که میانگین 50 درصدی را نشان می‌دهد.

تحویل حدود 18 هزار خانه مهر در هفته دولت
واحدی با بیان این‌که تاکنون تسهیلاتی که از سوی بانک مسکن در نظر گرفته شده 59 هزار و 88 میلیارد تومان بوده که برای این واحدها پرداخت شده است، افزود: از واحدهای ابلاغی 53 هزار و 529 واحد را تحویل داده‌ایم و قرار است در هفته دولت 17 هزار و 900 واحد دیگر را تحویل دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بقیه واحدها تا پایان سال به اتمام خواهند رسید و براساس آخرین آمار 1400 میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی و سایت‌های مسکن مهر استان تهران لازم است. همچنین تاکنون بنیاد مسکن 7700 واحد را افتتاح کرده و قرار است 7000 واحد دیگر را در هفته دولت افتتاح کند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن 20 هزار و 700 واحد را از 36 هزار واحد قرار است تا پایان امسال تحویل دهد. همچنین شرکت عمران شهر جدید پرند تاکنون از 95 هزار واحد 23 هزار و 292 واحد را تحویل داده و قرار است 26 هزار و 838 واحد دیگر را در هفته دولت تحویل دهد.

واحدی با بیان این‌که ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید تا سال 94 به پایان می‌رسد، تصریح کرد: در شورای مسکن استان تهران از مدیران شهرهای جدید و بنیاد مسکن درخواست کرده‌ایم تا سال 94 دیگر هیچ پروژه مسکن مهری باقی نماند.

وی در ادامه درباره افزایش تسهیلات برای مسکن مهر اظهار کرد: قرار است که افزایش قیمت از محل بازپرداخت اقساط باشد اما تاکنون با توجه به این‌که واحدها تحویل داده نشده‌اند و تامین منابع مالی صورت نگرفته بازپرداخت آن نیز به خوبی انجام نشده است.

وی با بیان این‌که رویکرد ما و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی آن است که جلوی تغییر کاربری پهنا گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر تعامل خوبی با شهرداری داریم و دنبال آن هستیم که در دولت نظام مالی پایدار تهیه کنیم که وابستگی خاصی در آن وجود نداشته باشد.

قیمت مسکن در تهران نسبت به درآمد خانوار 11 برابر است
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران درباره میزان رشد جمعیتی در مناطق مختلف شهر تهران اظهار کرد: منطقه یک، دو، سه، چهار، پنج، 15، 18 و 22 مناطقی هستند که بیشترین رشد جمعیتی را داشته اند که از میان این مناطق منطقه 18 با 4.5 و 22 با 4.1 بیشترین میزان افزایش جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند.

واحدی درباره قیمت مسکن نسبت به درآمد خانوار گفت: درآمد خانوار اگر با الگوی واحد 75 متری در تهران در نظر بگیریم 11 برابر است که این رقم در قم 9 و در همدان 8 بوده است.

افزایش شدید قیمت خانه در تهران، قم،‌ اراک،‌ ارومیه و همدان
وی در ادامه تاکید کرد: قیمت مسکن در شهرهای تهران، قم،‌اراک،‌ ارومیه و همدان به شدت با افزایش روبرو بوده است به طوری که قیمت متوسط هر متر مربع مسکن در تهران چهار میلیون تومان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان درباره مسکن اجتماعی گفت: طبق قانون مسئولیت ساماندهی و حمایت از خانواده‌های کم درآمد در نظر گرفته شده که در این زمینه با خیرین مسکن ساز در حال اجرای امضای تفاهم نامه‌ای هستیم تا مسکن اجتماعی را به آن‌ها واگذار کنیم و قرار است در هفته دولت از مسکن اجتماعی رونمایی شود.

حذف تعدادی از متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر
وی از حذف تعدادی از متقاضیان مسکن ویژه به دلیل پرداخت نکردن اقساط خبر داد و گفت: تحویل واحدهای این پروژه از فصل پاییز آغاز می‌شود و آخرین تحویل در خرداد 94 خواهد بود.

واحدی درباره آخرین وضعیت مسکن ویژه تهرانسر اظهار کرد: در مسکن ویژه 3595 نفر متقاضی بودند که از این میزان 1254 نفر انصراف دادند چراکه نمی‌توانستند قسط‌هایشان را پرداخت کنند.

وی افزود: کسانی که هم قسط‌ هایشان ناقص پرداخت شده حدود 45 نفر بودند که از لیست خارج شده‌اند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران با بیان این‌که در سامانه مسکن ویژه حدودا 2300 نفر ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر 2356 واحد در فاز یک این پروژه در حال ساخت است.

واحدی تاکید کرد:‌ در مسکن ویژه تهرانسر دو فاز وجود دارد و حدودا 120 تا 130 نفر قسط‌ شان پرداخت نشده که حذف شدند.

آغاز تحویل مسکن ویژه از پاییز
وی با بیان این‌که هیات مدیره‌ای تشکیل شده که وضعیت مسکن ویژه را رصد می‌کند، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی در واحدهای مسکن ویژه 50 درصد بوده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا مهر و آبان امسال 540 تا 550 واحد که ساختشان تکمیل شده تحویل داده خواهند شد و آخرین تحویل در خرداد 94 خواهد بود.

واحدی با اشاره به این‌که در هفته جاری فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار خواهیم داشت، افزود: در نظر داریم بهترین امکانات رفاهی را برای ساکنان در دو فاز یک و دو مسکن ویژه تهرانسر فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای از جهت تامین منابع و اعتبارات، سه سال سخت را پشت سر گذاشتیم.

به گفته وی سال 1392 و نیمه اول امسال منابع استانی و اعتبارات دریافت نشده است.

واحدی با بیان این‌که در حوزه نگهداری راه‌ها، ایمن‌سازی و بهبود سطح تردد راه‌های روستایی اقداماتی صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اولویت‌بندی اهداف در نظر گرفته شده، بحث ایمنی مهم‌ترین ملاک و خط قرمز است؛ به‌طوری که به هیچ عنوان از این خط قرمز کوتاه نمی‌آییم.

افزایش تلفات تصادفات جاده‌ای
وی در ادامه با اشاره به این‌که در راه‌های استان تهران به یک ایمنی پایدار رسیده‌ایم، ادامه داد: این میزان سطح ایمنی کافی نیست چرا که رفتار رانندگی تغییر می‌کند و علی‌رغم همه کاستی‌هایی که در بخش آموزش وجود دارد باید بپذیریم که مشکلات جدی وجود دارد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران خاطر نشان کرد: در سال 1391 معادل 413 نفر در راه‌های روستایی و آزاد‌راه‌ها استان تهران جان خود را از دست دادند و در اسفند‌ماه همین سال نیز 353 نفر جان خود را از دست داده‌اند که باید این میزان کمتر هم شود.

واحدی گفت: در فروردین‌ امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش تلفات داشتیم اما این میزان در اردیبهشت‌ امسال 16 نفر افزایش یافت.

وی از افزایش تلفات تصادفات جاده‌ای در استان تهران در بهار امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که بیشترین میزان کشته‌شدگان را عابران پیاده شامل می‌شوند، افزود: 49.8 درصد کشته‌شدگان در استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی و تهران وجود دارد.

واحدی ادامه داد: از آنجاکه 30 درصد تصادفات در تابستان اتفاق می‌افتد امیدواریم که بتوان این میزان را تا حد توان کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، وی خاطر نشان کرد: از 10 روز قبل از شروع ماه رمضان روکش آسفالت را در راه‌های استان تهران آغاز کردیم به‌طوری که محور حوزه رباط کریم و پیشوا در حال انجام روکش آسفالت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین