کد خبر: ۲۵۶۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

پلمب منازل مبله فاقد مجوز در شیراز

‌رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس فارس گفت: فعالیت منازل مبله غیرقانونی است و نیروی انتظامی ضمن پلمب این منازل، با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، سرهنگ "خدابخش اکبری" سه‌شنبه 21 مرداد در جمع خبرنگاران افزود: وجود منازل مبله در شهر شیراز با توجه به وجود بیش از 200 هتل و اماکن اقامتی در این شهر ضرورتی ندارد.

وی ادامه داد: تبلیغات درون شهری منازل مبله نیز ممنوع است و باعث ایجاد فضای بسیار نامطلوبی در فضای شهر شده است.

رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس فارس گفت: در خصوص برخورد با منازل مبله، شیوه‌نامه‌ای با عنوان خانه مسافر تدوین شده و متقاضیان می‌توانند ضمن هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی برابر با ضوابط موجود مجوزهای لازم را دریافت کنند.

سرهنگ "اکبری" در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌هایی که به‌صورت غیر قانونی اقدام به عرضه مواد دخانی (قلیان) می‌کنند، نیز به شدت برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت سالانه حدود 50 هزار نفر در ایران بر اثر استفاده از دخانیات جان خود را از دست می‌دهند و نزدیک به 50 میلیارد تومان هم صرف خرید و استعمال دخانیات شده و نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان بابت مراقبت‌های بهداشتی در این خصوص در ایران هزینه می‌شود.

این مقام انتظامی آگاه نبودن افراد به ویژه جوانان از خطرات استعمال دخانیات، بی توجهی به اعتیادآور بودن قلیان، نداشتن تشکیلات بهداشتی مشاوره‌ای، واردات کالای قاچاق دخانی و بی‌توجهی به قوانین را از علت‌های گرایش افراد به مواد دخانی اعلام کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: برخورد با فروشندگان داروهای غیر‌مجاز و ناهنجاری‌های اجتماعی در مجتمع‌های تجاری از جمله استفاده کنندگان از مانکن‌های نامتعارف در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ "اکبری" با بیان اینکه برگزاری هرگونه مجلس جشن و شادی مختلط و فعالیت خارج از چارچوب قانون این اماکن ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد، افزود: در چهار ماهه گذشته از فعالیت بیش از 25 باغ برگزار کننده مجالس که مرتکب تخلف شده‌اند، جلوگیری شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین